rnrnrn
nمحققان سوئیسی طرح مفهومی ارائه کردهاند که شامل ادغام سفرهای هوایی با انعطاف پذیری حمل و نقل ریلی است.
n
n
n
nبه گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صفهای طولانی در فرودگاههای شلوغ و پر تردد جهان یکی از مشکلات مهم سفرهای هوایی محسوب میشود، اما تلفیق سفرهای هوایی – ریلی میتواند این مشکلات را تا حد زیادی بر طرف کند.
n
n
n
nمحققان شرکت EPFL از سال ۲۰۰۹ میلادی در حال کار بر روی پروژه مفهومی Clip-Air هستند که شامل سوار شدن به هواپیما بدون نیاز به حضور در ترمینال فرودگاه است
”
————————————-
n!
n
n
n
nیک هواپیمای مسافربری را نمیتوان بعنوان هواپیمای باری مورد استفاده قرار داد؛ یک قطار هم مجموعه ای از یک لوکوموتیو و چند واگن است که می تواند دارای کاربری مسافربری یا حمل بار باشد.
n
n
n
nپروژه Clip-Air در حقیقت ترکیبی از دو سیستم حمل و نقل هوایی – ریلی است که به جای استفاده از لوکوموتیو برای کشیدن واگنها، دارای یک بال عظیم شامل موتور، کابین خلبان، مخزن سوخت و چرخ مخصوص فرود است.
n
n
n
nبه جای استفاده از واگن نیز از سه ماژول یا کپسول جداشدنی که به بخش زیرین بال متصل می شوند، استفاده میشود.
n
n
n
nمسافران میتوانند بدون نیاز به حضور در ترمینال فرودگاه، در ایستگاه قطار سوار این کپسولها شوند؛ کپسولها با حرکت بر روی خطوط ریلی به فرودگاه رسیده و به زیر بال اصلی متصل میشوند.
n
n
n
nطول کپسول ۳۰ متر و وزن آن ۳۰ تن است که میتواند برای جابه جایی مسافر، بار یا ترکیبی هر دو حالت، مورد استفاده قرار گیرد؛ در این حالت ظرفیت جابه جایی مسافر به ۴۵۰ نفر افزایش می یابد که معادل هواپیمای ایرباس A-320 است و می تواند در فرودگاههای عادی به زمین بنشیند.
n
n
n
nمدل ۱٫۲ متری از طرح مفهومی هواپیمای Clip-Air از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ ژوئن (۲۷ تا ۲۹ خرداد) در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد.
n
n
n
n
n
nانتهای پیام
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
‘