rnrnrn
شبکه حمل پهپادی جایگزین شیوه‌های انتقال نامه و دارو

شبکه حمل پهپادی جایگزین شیوه‌های انتقال نامه و دارو

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



شبکه حمل پهپادی جایگزین شیوه‌های انتقال نامه و داروReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

nیک شرکت آمریکایی مدعی شده که پهپادهایی خواهد ساخت که همه کار از انتقال نامه تا دارو را با استفاده از یک شبکه گسترده بین‌المللی انجام خواهند داد.


————————————-

nبه گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت Matternet در «سیلیکون ولی» در حال حاضر کارآزمایی یک شبکه پهپاد را در هائیتی و جمهوری دومینیکن انجام داده که طی آن، این دستگاه‌ها توانستند دو کیلوگرم محموله را تا ۹٫۶ کیلومتر حمل کنند.

n

n

nاین شرکت اکنون امیدوار است بتواند این برنامه جاه‌طلبانه را گسترش داده، جایگزین سیستم‌های تحویل امروزی کند و یک شبکه جهانی از مسیرهای پهپاد ایجاد کند که قادر به پرواز به شکل خودکار هستند.

n

n

nاین شرکت همچنین امیدوار است بتواند ایستگاه‌های پایگاه شارژ مجدد برای پهپادها برپا کند تا بتوانند طی مسیر در آنها توقف کرده و خود را شارژ کنند.

n

n

nدر حال حاضر این شرکت از پهپادهایی با قابلیت حمل تا دو کیلوگرم محموله در مسافتهای ۹٫۶ کیلومتری برخوردار بوده، اما قصد دارد پهپادهای بزرگتر با محدوده طولانی‌تر بسازد.

n

n

nشرکت Matternet امیدوار است این سیستم ابتدا در مناطق روستایی یا کشورهایی که در آن‌ها شبکه راه تاسیس شده‌ای وجود ندارد، مورد استفاده قرار بگیرد.

n

n

nتاکنون این شرکت توانسته به مرحله کارآزمایی پهپادهای چهار ملخه برسد که سال گذشته در هائیتی و جمهوری دومینیکن انجام شد.

n

n

nکاربردهای بالقوه این پهپادها از انتقال دارو به مناطق دورافتاده گرفته تا عرضه مستقیم محصول به مشتریان توسط کشاورزان و ارائه مواد حیاتی به مناطق درگیر بلایای طبیعی است.

مطلب پیشنهادی:   دوچرخه‌یی جمع و جور و همراه برای خرید در شهر + تصاویر در ادامه

n

n

nاگر این کارآزمایی‌ها موفقیت‌آمیز باشد، می‌توان همچنین نسخه‌ای را برای شهرها ساخت که شیوه‌های انتقال کنونی را با پهپاد جایگزین خواهد کرد.

n

n

nاین شرکت همچنین بر این باور است که این سیستم نسبتا ارزان بوده و هزینه شبکه‌ای از ۵۰ ایستگاه پایگاهی و ۱۵۰ پهپاد تنها ۹۰۰ هزار دلار خواهد بود.

n

n

nانتهای پیام

n

n

n

n

n

n

nتصویر هنری از گستردگی شبکه حمل پهپادی Matternet در آفریقا

n

n

n

n

n

n

n

nنمونه پیش‌ساخت پهپاد

n

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!