rnrnrn
صدور گواهينامه بومي‌سازي فناوري براي ۱۰۰ شرکت ايراني

صدور گواهينامه بومي‌سازي فناوري براي ۱۰۰ شرکت ايراني

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



صدور گواهينامه بومي‌سازي فناوري براي 100 شرکت ايرانيReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

n

n

n

n

n

n

n

n

n

n

n

n

n

n دکترسعيد زرندي معاون تجاري سازي و ارتباط با صنعت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران از صدور گواهينامه بومي بودن فناوري ها براي شركت هاي توليدي خبر داد.
n
nبه گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، دکتر زرندي گفت: براي اطمينان مصرف کنندگان، گواهينامه بومي بودن فناوري ها را براي شركت هاي توليدي صادر كرده ايم.
nوي افزود: اگر قراراست چشم اندازهاي ايران درافق ۱۴۰۴ درحوزه صنعت و اقتصاد عملي شود، بدون توجه به دانش بومي و بومي سازي فناوري کاري از پيش نخواهيم برد و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي آگاهانه براي نيازهاي تكنولوژيك كشور است


————————————-

n.
nدکتر زرندي با اشاره به اهميت صنايع دانش بنيان و نقش اساسي بومي سازي فناوري درکشور گفت: هرچند دراين عرصه نبايد به دنبال اختراع مجدد بود اما بايد قبول کنيم بسياري از برندهاي صنعتي و تجاري مطرح دنيا حاضر به ارائه دست آوردها و علوم خود به بقيه کشورها نيستند و شمار زيادي ازتکنولوژيهاي برتر درحوزه هاي مختلف تنها دراختيار چند کشور معدود در دنيا قرار گرفته که بايد اين تهديد را با برنامه ريزي به فرصت تبديل نمود.
nمعاون تجاري سازي و ارتباط با صنعت سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران افزود: ضروري است بتوانيم در زنجيره توليد تكنولوژي درمنطقه غرب آسيا برنامه ريزي كنيم، اما اينکه چطور و چگونه بايد براي نيل به اين اهداف برنامه ريزي کرد، در گام نخست نيازمند شناخت فناوري ها و توليدات بومي در کشور مي باشيم و لازم است مرجعي قابل اعتماد ميزان بومي بودن تکنولوژي را محاسبه و ارائه نمايد.
nدكتر زرندي با اشاره به وظايف سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران و اينكه براساس ماده ۱۷ قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان مسئوليت رصد فناوري دركشوربه اين سازمان سپرده شده است ابراز اميدواري کرد تا دراين راه بتوانيم با همکاري وزارتخانه هاي صنعت معدن و تجارت، ارتباطات و فناوري اطلاعات، نفت، نيرو و جهاد کشاورزي شرکتهاي فعال و توانا دراين حوزه ها را شناسايي، شناسنامه دار، حمايت و تقويت كنيم تا مرتبطين با اين حوزه ها با اطمينان دست به انتخاب و همکاري با آنها بزنند.
nوي با اشاره به فعاليت ۷ پژوهشكده درسازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران و نيز فعاليت ۲۰۰۰ خبره علمي افزود: با فراخوان شرکتهاي توليدي جهت اخذ گواهينامه بومي سازي فناوري، نزديك به صد شركت بزرگ موفق به اخذ گواهينامه توانمندي هاي فناوري شده اند.
nدكترزرندي با تاکيد براين نکته که با اخذ اين گواهينامه ها، مشتريان حقيقي و حقوقي از اين پس اطمينان مي يابند که چقدر از تکنولوژي، دانش و فناوري که دراختيار گرفته اند محصول داخل و چقدر از آن متعلق به خارج از کشور است گفت: با اين اقدام دغدغه استفاده ازمحصولات غير بومي با مهر بومي و مخاطراتي را که در اين زمينه به وجود مي آيد را از ميان خواهيم برد.
nوي تهيه شناسنامه فناوري و تعيين سطح تكنولوژي و ميزان نو آور بودن و نيز قابليت علمي صاحبان صنعت را از مزاياي اين گواهي نامه دانست و گفت: براي نخستين بار آماده ايم شرکتهاي فعال دراين حوزه و محصولات آنها را با استفاده از به روز ترين متدها، رتبه بندي کنيم تا از اين پس مصرف کننده داخلي با اطلاع ازشرايط وبا حصول اطمينان دست به انتخاب بزند ودستگاههاي دولتي نيز بتوانند بدون دغدغه از فناوري هاي بومي حمايت كنند.
nوي افزود: درآبان ماه امسال از ۵۰ شركت داراي گواهي نامه فناوري بومي تقدير مي شود و از سال آينده در جشنواره اي هر سال ۵۰ شركت برتر ايراني داراي توان بومي سازي، نوآور را معرفي مي كنيم و اميد است با همكاري دستگاههاي اجرايي بتوانيم مصوبات تشويقي براي اين شركت ها از دولت اخذ نماييم.
nبراساس اين گزارش واحدهاي توليدي كه به مرحله بهره برداري رسيده اند مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي http://fanavari.irost.org در مرحله ارزيابي ثبت نام نمايند.

n

n

nمنبع :خبرگزاري موج

مطلب پیشنهادی:   مقدمه ای بر روش های نمونه سازی سریع
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!