rnrnrn
طراحی و چاپ سه‌بعدی موشک با الهام از مرد آهنی

طراحی و چاپ سه‌بعدی موشک با الهام از مرد آهنی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



طراحی و چاپ سه‌بعدی موشک با الهام از مرد آهنیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nالون موسک، کارآفرین زنجیره‌ای، با الهام از فرآیند طراحی فیلم مرد آهنی دست به ابداع سیستم چاپ سه بعدی قابل کنترل با حرکات بدن برای ساخت بخشهای موشک زد.

n

n، موسک در هفته‌های اخیر در مورد این اختراع چیزهایی در اینترنت گفته بود اما اکنون در فیلمی که به تازگی منتشر کرده به نمایش این فناوری پرداخته که در آن یک نرم‌افزار رایانه خاص، هدست واقعیت مجازی و یک چاپگر فناوری پیشرفته را با هم ترکیب کرده است.

n


————————————-

nموسک که اخیرا طرح جدید خود برای پنجمین روش حمل و نقل موسوم به «هایپرلوپ(hyperloop)» را معرفی کرده، از حرکات دست و یک کنترلگر حرکتی Leap برای مونتاژ طرحهای قاب سیمی ویژه بخشی که می‌تواند در موشک اسپیس‌ایکس بکار برده شود، استفاده کرد.

n

n

nوی به شکلی جادویی بخشها را در میان هوا با استفاده از حرکات دست برای دستکاری قطعات موشک و همچنین برای زوم کردن به داخل و خارج در کنار هم قرار داده و در نهایت یک نسخه سه بعدی کد از موتور را نمایش داد.

n

n

nیک هدست واقعیت مجازی فراگیر Oculus Rift به همراه نمایشگرهای پروژکتور شیشه‌ای ساده با این نرم‌افزار قابل استفاده هستند.

n

n

nموسک بر این باور است که انسانها در حال حاضر با رایانه‌ها به شیوه غیرعادی تعامل داشته و ساخت اجسام سه بعدی با ابزار دوبعدی مشکل است.

n

n

nموسک در نهایت قطعه موشک را با یک چاپگر فلزی لیزری سه بعدی چاپ کرده که ذرات ریز تیتانیوم با بر روی یک لایه اولیه فلزی قرار می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:   درمان 30درصدی نابینایی جانبازان شیمیایی با سلول‌ بنیادی/ توقف پیشرفت بیماریهای ریویی

n

n

nذرات توسط لیزر ذوب شده و بصورت لایه به لایه برای ساخت جسمی که با استفاده از حرکات دست بر روی رایانه رسم شده، روی هم قرار می‌گیرند.

n

n

nبه گفته موسک این فرآیند به طراحان اجازه خواهد داد تا شواهد خود را بکار گرفته و ایده را به جسم فیزیکی تبدیل کنند

n

nمنبع خبرگزاری ایسنا

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!