rnrnrn
عناوین جدید درسی در رشته‌‌های فنی و غیرفنی

عناوین جدید درسی در رشته‌‌های فنی و غیرفنی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



عناوین جدید درسی در رشته‌‌های فنی و غیرفنیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمعاون سنجش و آموزش دانشگاه علمی کاربردی گفت: عناوین جدید درسی رشته‌های فنی و غیرفنی در قالب طرح نظام آموزشی مهارت و فناوری در دانشگاه علمی کاربردی اجرایی می‌شود.

n

n
————————————-

n

nبه گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی صدر صبح امروز در نشستی خبری در بوشهر اظهار داشت: با تصویب نظام آموزشی مهارت و فناوری در کشور تمام برنامه‌ریزی‌های درسی دانشگاه علمی کاربردی به روز و عناوین درسی نیز اصلاح شده است.

n

nوی افزود: بر این اساس عناوین جدید درسی در رشته‌های فنی شامل کاردانی فنی، مهندسی فناوری، مهندسی فناوری ارشد و مهندسی فناوری خبره جایگزین می‌شود.

n

nمعاون دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: در رشته‌های فنی نیز کاردان حرفه‌ای، کارشناس حرفه‌ای، کارشناس حرفه‌ای ارشد و کارشناس حرفه‌ای خبره خواهیم داشت.

n

nصدر اضافه کرد: با توجه به تصویب نظام جامعه مهارت و فناوری در کشور تلاش ما این است این طرح را اجرایی کنیم و در این زمینه مسئولان استانی می‌توانند کمک شایانی به ما کنند.

n

nوی بیان کرد: نظام جامع مهارت و فناوری سه بخش مهم دارد که شامل آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای ملی و شرایط احراز اشتغال می‌شود و تنها نظام آموزش مهارت و فناوری به تصویب هیئت دولت رسیده است.

n

nمعاون دانشگاه علمی کاربردی خاطر نشان کرد: نظام صلاحیت حرفه‌ای در شرف تصویب و نظام شرایط احراز اشتغال نیز در شرف تدوین است.

n

nصدر اضافه کرد: برای استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری یک عزم ملی در کشور نیاز است و وظیفه داریم این طرح را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنیم.

مطلب پیشنهادی:   گوگل لنز تماسي اختراع کرد

n

nوی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری در کشور همه باید تلاش کنیم تا این نظام در کشور اجرایی شود.

n

nمعاون دانشگاه علمی کاربردی بیان داشت: بر اساس این طرح کارخانجات و صنایع و… باید نیازهای خود را در زمینه اشتغال به دانشگاه اعلام کرده تا بر اساس نیازسنجی رشته‌های مختلف تحصیلی راه‌اندازی شود.

n

nصدر ادامه داد: برای استقرار نظام جامع مهارت و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی امر هستند و هر کدام در بخش‌های مختلف این نظام دخیل خواهند بود.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!