rnrnrn
فراهم‌سازی شرایط لازم برای تجاری‌سازی اختراعات نخبگان

فراهم‌سازی شرایط لازم برای تجاری‌سازی اختراعات نخبگان

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



فراهم‌سازی شرایط لازم برای تجاری‌سازی اختراعات نخبگانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرئیس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: باید شرایط لازم برای تجاری‌سازی اختراعات نخبگان جوان کشور فراهم شده تا جامعه علمی کشور بیش از گذشته تشویق شوند.

n

n
————————————-

n

nحسینعلی علیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ایران اسلامی از نظر میانگین سنی جزو کشورهای جوان دنیا محسوب شده و این امر توانمندی‌ و ظرفیت بسیاری برای نظام مدیریتی کشور فراهم کرده است.

n

nوی تصریح کرد: جوانان ایرانی با تلاش و کار مداوم و خستگی‌ناپذیر موفقیت‌های بسیار بزرگی کسب کرده و دستاوردهای آنها برای کشور در حوزه‌های مختلف قابل مشاهده است.

n

nدستاوردهای بزرگ جوانان کشور در دانش هسته‌ای و دفاعی

n

nرئیس بنیاد نخبگان استان البرز با اشاره به موفقیت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف بیان داشت: این دستاوردها به ویژه در زمینه دانش هسته‌ای، خودکفایی در تولید تسلیحات دفاعی و همچنین علوم هوا و فضا مرهون تلاش جوانان نخبه و حمایت‌ها مسئولان از آنها است.

n

nعلیخانی افزود: در صورت فراهم بودن شرایط مساعد و ایجاد زیرساخت‌های لازم دانشمندان جوان ایرانی می‌توانند اهداف نظام در حوزه علمی که در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله تدوین شده است را محقق کنند.

n

nلزوم حمایت مادی از اختراعات نخبگان جوان

n

nوی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه ضروری‌ترین نیاز نخبگان و دانشمندان جوان کشورمان چیست؟ گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای این جوانان حمایت مسئولان از پروژه‌های تحقیقاتی و علمی آنها است.

n

nرئیس بنیاد نخبگان استان البرز با بیان اینکه سالانه هزاران اختراع توسط نخبگان جوان به ثبت می‌رسد؟ ادامه داد: نباید برخوردی با این اختراعات صورت گیرد که جوانان از ادامه مسیر علمی خود ناامید شوند.

مطلب پیشنهادی:   توليدات علمي كشور فقط حاصل تلاش 30 درصد از اعضاي هيئت علمي است

n

nعلیخانی تاکید کرد: بنابراین لازم است که حمایت‌های لازم از تحقیقات و اختراعات آنها صورت گرفته و مهم‌ترین نیاز فعلی تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌های علمی جوانان نخبه است.

n

nوی یادآور شد: زمانی که یک جوان با کار شبانه‌روزی علمی طرحی را نهایی و اختراعی را ثبت می‌کند، باید شرایط لازم برای تجاری‌سازی این اختراع فراهم بوده و به تولید انبوه برسد.

n

nرئیس بنیاد نخبگان استان البرز متذکر شد: در این صورت هم دغدغه‌های مالی جوانان پژوهشگر و محقق برطرف شده و هم می‌توانیم مسیر پژوهش‌های نخبگان جوان را به سمتی سوق دهیم که نیازهای کشور برطرف شده و نیازی به واردات نداشته باشیم.

n

nاین مسئول در پایان اذعان داشت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است، اما نیازمند حضور گسترده‌تر و تاثیرگذار بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!