rnrnrn
فناوری تجاری‌سازی گره‌گشای مشکلات اقتصادی

فناوری تجاری‌سازی گره‌گشای مشکلات اقتصادی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



فناوری تجاری‌سازی گره‌گشای مشکلات اقتصادیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی فناوری گره از مشکلات اقتصادی کشور باز می‌کند که تجاری‌سازی شود.

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا فولادگر ظهر امروز در همایش ملی اقتصاد مقاومتی با رهیافت تولید ملی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: در سند چشم‌انداز‌ 20 سال آینده ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناو‌ری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی و الهام‌بخش در جهان اسلام و با عوامل سازنده و ارزنده در روابط بین‌المللی است


————————————-

n.

n

nوی بیان داشت: برخورداری از دانش پیشرفت در تولید علم و فناوری متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی است، یعنی همان زمان محوریت بحث تولید ملی که بتوانیم به این افق دست پیدا کنیم، مطرح می‌شود.

n

nفولادگر عنوان کرد: اگر ما می‌خواهیم جایگاه اول منطقه را کسب کنیم، باید در سه بعد ‌علم، فناوری و اقتصاد با هم حرکت کنیم با کاربردی کردن علم، فناوری به دست می‌آید و اگر علم به فناوری منجر نشود، دانشگاه و کتابخانه‌ها می‌مانند هر چند که اقدامات توسعه علمی کشور تاثیر‌گذار است و علمی که منجر به فناوری نشود توسعه هیچ زمان توسعه پایداری نیست.

n

nوی ابراز داشت: در صورتی فناوری گره از مشکلات اقتصادی کشور باز می‌کند که فناوری تجاری‌سازی شود، ما باید در تولید علمی خوب کار کنیم و این علم منجر به تولید فناوری شود، فناوری پیشرفته می‌تواند کشور را‌ جلو ببرد، اما اگر فناوری تجاری‌سازی نشود توسعه متوازن و پیشرفت همه جانبه نیست و نتیجه همین می‌شود که در حال حاضر‌ است.

مطلب پیشنهادی:   عدم وجود مالکيت فکري دليل خروج صاحبان ايده از کشور

n

nفولادگر گفت: ایران در منطقه جایگاه خیلی خوبی دارد‌ و می‌توانیم ادعا کنیم در برخی از زمینه‌ها در حال حاضر نقش اول منطقه را داریم، البته ما در همه ابعاد نتوانسته‌ایم نقش اول منطقه را داشته باشیم و این امید ر‌ا داریم در این ابعاد هم به موفقیت دست یابیم.

n

nوی افزود: ما در عرصه فناوری نوین توانسته‌ایم به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنیم و می‌توانیم ادعا کنیم رتبه اول منطقه را در این زمینه احراز کرده‌‌ایم.

n

nفولادگر تصریح کرد: در بعد اقتصادی در برنامه چهارم نتوانسته‌ایم به نرخ‌ هشت درصد برنامه دست پیدا کنیم، قبل از این تحریم‌های اخیر ما مشکل اقتصادی داشته‌ایم که دستیابی ما را به رتبه اول منطقه سخت کرده بود و این محدودیت‌های اخیر مزید بر علت شد و احراز رتبه اول در جایگاه اقتصادی‌ را در منطقه خیلی سخت کرد.

n

nوی بیان کرد: علم باید توسط فناوری کاربرد پیدا کند‌، فناوری باید تجاری‌سازی شود و اقتصاد هم باید دانش بنیان و متکی بر علم باشد.

n

nفولادگر خاطر نشان کرد: ما باید با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری، تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصاد، ارتقای سطح نسبی درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل در منطقه رتبه اول اقتصادی شویم.

n

nرئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی ‌گفت: کشور ما از ۱۸۳ کشور که استعداد جذب سرمایه را دارند، رتبه ۶۰ را دارد، اما از نظر عملکرد جذب سرمایه در رتبه ۱۳۷ جهان است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!