rnrnrn
كلاس‌هاي بازآموزي برای اساتيد دانشگاه

كلاس‌هاي بازآموزي برای اساتيد دانشگاه

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



كلاس‌هاي بازآموزي برای اساتيد دانشگاهReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
nرييس دانشگاه فني حرفه‌اي از پايان بازنگري سرفصل‌ها و دروس اين دانشگاه در تابستان سال جاري خبر داد.
————————————-

n

nبه گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سهراب رضايي با اشاره به ضرورت بازنگري سرفصل‌ها و دروس رشته‌هاي فني اين دانشگاه گفت: چندين سال است كه در وزارت آموزش و پرورش هيچ تغييري در سرفصل‌هاي رشته‌هاي فني و حرفه‌اي ايجاد نشده بود.
n
nوي با بيان اينكه بازنگري دروس در وزارت آموزش و پرورش يك اولويت محسوب نمي‌شد، افزود: در آن زمان، بحث اصلي بودن و نبودن آموزشكده‌ها بود و به هيچ عنوان مباحث كيفي مطرح نشده بودند.
n
nرضايي با اشاره به ضرورت به روز شدن رشته‌هاي فني به علت همگام شدن با تكنولوژي‌هاي جديد، تصريح كرد: به عنوان مثال هنوز دانشجويان در برخي كارگاه‌هاي دانشگاه، با تلويزيون سياه و سفيد سر و كار دارند و يا در بخش مكانيك موتور پيكان و يا ۴۰۵ وجود دارد در حاليكه موتورهاي گاز سوز و يا دو گانه سوز جديد بايد در دانشگاه‌ها تدريس شود.
n
nوي با بيان اينكه در دانشگاه‌ها رسم است كه هر ۵ سال يكبار سر فصل‌ها تغيير يابد، اظهار كرد: با توجه به سال توليد ملي، تصميم گرفته شد يك كار زير ساختي براي ورود آموزشكده‌ها به اين مسئله صورت گيرد.
n
nرييس دانشگاه فني‌وحرفه‌اي با بيان اينكه آموزش‌ها بايد متناسب با نيازهاي بازار كار و تكنولوژي روز باشند، افزود: درحال حاضر ۳۴ كارگروه تخصصي براي كليه رشته‌هاي دانشگاه با استفاده از اساتيد تهران و ساير مراكز جهت بازنگري رشته‌ها و سر فصل‌ها تشكيل شده است.
n
nوي با اشاره به آغاز بازنگري سرفصل‌ها و دروس، گفت: اميدواريم اين كار در تابستان به اتمام برسد و جهت تصويب به دفتر پشتيباني آموزش‌ عالي و شوراي برنامه‌ريزي ارايه شود.
n
nوي اظهاراميدواري كرد كه از مهرماه سال۹۲ تمامي دروس فني و حرفه‌اي بازنگري شده باشند.
n
nرضايي در خصوص به روز رساني اساتيد اين دانشگاه نيز گفت: رايزني‌هاي اوليه براي برنامه بازآموزي اساتيد با دانشگاه‌هاي تهران و شريف صورت گرفته است تا اساتيد دانشگاه فني و حرفه‌اي بتوانند از آموزش‌هاي ضمن خدمت بين ۲۴۰ تا ۴۰۰ ساعت بهره مند شوند.
n
nرييس دانشگاه فني‌وحرفه‌اي در خاتمه با اشاره به انجام رايزني‌هاي لازم، گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر اساتيد در حال تدريس هستند، قرار است اين بازآموزي‌ها در تابستان صورت گيرد.

مطلب پیشنهادی:   سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح كرد‌ فارغ‌التحصیل بیکار نداریم
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!