rnrnrn
محوری‌ترین هدف بنیاد نخبگان «تولید نخبه» است

محوری‌ترین هدف بنیاد نخبگان «تولید نخبه» است

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



محوری‌ترین هدف بنیاد نخبگان «تولید نخبه» استReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمشاور استاندار در امور جوانان و نخبگان با اشاره بر فعالیت یکساله بنیاد نخبگان در سیستان و بلوچستان، گفت: افزایش ۱۰۰ درصدی ثبت اختراعات و افزایش نخبگان مدال آور استان از یک نفر به ۱۰ تن در عرصه‌های بین‌المللی حاکی از شروع شناسایی با استعداد‌ترین جوانان ایران به تعبیر «یونسکو» است.

n

nسید محسن کالوندی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با جهش‌در شناسایی نخبگان طی یک سال گذشته ادعای سازمان بین‌المللی یونسکو در مورد اعلام جوانان استان به عنوان با استعداد‌ترین افراد جامعه‌ ایران را به اثبات رسانید.

n

nوی افزود: طی یک سال اخیر آمار ثبت اختراع در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه آن بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده‌است، به عبارتی شفاف‌تر تنها در سال گذشته نخبگان سیستان و بلوچستان بیش از ۸۰ اختراع به ثبت رسانده‌اند.


————————————-

nمشاور نخبگان استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی ده سال گذشته تنها یک نفر[سید محسن کالوندی] به نمایندگی از استان در مسابقات بین‌المللی اختراعات شرکت و مدال کسب می‌کرد که اکنون پس از یکسال نزدیک به ۱۰ نفر به مدال‌آوران استان در جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی افزوده شده است.

n

nوی همچنین به آغاز به کار پارک علمی فناوری در استان اشاره کرد و متذکر شد: در سال گذشته سه شرکت دانش‌بنیان داشته‌ایم که با آغاز بکار پارک علمی فناوری، نزدیک به ۱۰ شرکت دانش بنیان در استان به ثبت رسیده است.

n

nدارنده جایزه ویژه مسابقات بین المللی اختراعات ۲۰۱۲ سوئیس با اعلام اینکه عضویت اصلی و عادی در بنیاد نخبگان در سیستان و بلوچستان یک نعمت بزرگ برای به رخ کشیدن استعداد‌های بالقوه جوانان این استان است، تصریح کرد: دامنه عضویت در بنیاد نخبگان استان صرف نفرات نخست کنکور یا برگزیدگان جشنواره‌های اختراعات نیست، بلکه افرادی که ایده‌ها، تفکرات و استعداد خوبی در زمینه‌ اختراع و پژوهش دارند نیز می‌توانند با عضویت عادی در این بنیاد از آموزش‌های آن نهایت استفاده را ببرند.

مطلب پیشنهادی:   تجاری‌سازی اختراعات موجب تحقق شعار سال می‌شود

n

nکالوندی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف بنیاد نخبگان آموزش‌ در مسیر شکوفایی استعداد‌ها در بخش‌های اختراع، نگارش و ثبت مقالات و پژوهش و نحوه ثبت اختراع است ادامه داد: محوری‌ترین هدف بنیاد نخبگان تولید نخبه و معرفی استعداد‌های برتر برای ارتقاء سطح دانش و تکنولوژی کشور است.

n

nاو افزود: فرارتر از باور قبول داریم که استعداد‌های بالقوه فراوانی در سیستان و بلوچستان ناشناخته‌ مانده‌اند که باید همه تلاش برای معرفی و شکوفایی آنها صورت گیرد، در این راستا بنیاد نقش محوری و حائز اهمیتی دارد که می‌تواند پس از عضویت عادی، زمینه عضویت اصلی در بنیاد را برای نخبگان فراهم آورد.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!