rnrnrn
مخترع آسانسور کم‌مصرف

مخترع آسانسور کم‌مصرف

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مخترع آسانسور کم‌مصرفReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nفرهیختگان: حسین اسکندری، عضو باشگاه پژوهشگران جوان واحد اهر است که تاکنون یک اختراع به نام آسانسور کم‌مصرف را به ثبت رسانده و سه مقاله ISI نیز در خصوص کوچک‌سازی آنتن در کارنامه علمی خود دارد.

n

n

nوی در خصوص اختراعی که به ثبت رسیده است، گفت: این اختراع را سال ۸۷ به همراه همکارم آرمین محمدی طراحی کردیم و ساختیم. این اختراع یک مدل از آسانسور است که بدون بوکسور و چرخ‌دنده کار می‌کند. یعنی با یک موتور ساده بالا می‌رود و مصرف انرژی خیلی کمتری نسبت به آسانسورهای معمولی دارد


————————————-

n.
nاین مخترع جوان افزود: ما این آسانسور را در مدل و قطعات کوچک و به‌طور آزمایشی ساختیم و از موتور برف‌پاک‌کن در آن استفاده کردیم. ما این اختراع را دوبار در نمایشگاه اختراعات ارائه دادیم. قرار بود پس از ثبت و تایید نمونه بزرگ آن را هم طراحی کنیم که تاکنون فرصت انجام این کار را پیدا نکرده‌ایم.
nوی در ادامه در خصوص دیگر فعالیت‌ها و افتخارات خود گفت: بعد از این اختراع سه مقاله ISI نیز در زمینه آنتن پهن‌باند و کوچک‌سازی آنتن ارائه کردم. مقاله اول در خصوص آنتن جی‌پی‌اس بود که تعداد پارامترهای آنتن را بررسی کردم و از ۱۱ به سه پارامتر رساندم. این آنتن را نیز اختراع کردم ولی ثبت نشد و فقط در حد مقاله ISI ارائه شد. در این مقاله‌ها سعی کردم آنتن و قطعات مخابراتی آنها را تا حد ممکن کوچک کنم.
nاسکندری در خصوص انگیزه خود از این مقاله گفت: قبلا مقاله‌ای در زمینه آنتن خواندم و همان جا متوجه شدم چقدر به این موضوع علاقه‌مند هستم. بنابراین فکر کردم و ایده کوچک‌سازی آنتن به ذهنم رسید و توانستم این مقاله‌ها را ارائه دهم. در مقاله‌های بعدی هم روی همین پروژه کار کردم و در هر کدام طرح را ارتقا دادم و قطعات آن را کوچک‌تر کردم.
nحسین اسکندری مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خود را در رشته مخابرات گرایش میدانی گذرانده و در حال حاضر عضو باشگاه پژوهشگران جوان است.

مطلب پیشنهادی:   اختراع فلاش تانک کاهش مصرف آب

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!