rnrnrn
مخترع زباله‌دان هوشمند زیرزمینی

مخترع زباله‌دان هوشمند زیرزمینی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مخترع زباله‌دان هوشمند زیرزمینیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nفرهیختگان: فرید فرزانگان، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و عضو باشگاه پژوهشگران جوان است که تاکنون پنج اختراع را به ثبت رسانده است.

n

nیکی از اختراعات وی طرحی علمی است؛ دستگاه خیابانی هوشمند جمع‌کننده زباله‌های خشک. مخترع این دستگاه مفید به همراه یک نفر دیگر توانسته این دستگاه را به مرحله صنعتی‌شدن برساند. وی در گفت‌وگو با فرهیختگان درخصوص این طرح گفت: من به اتفاق همکارم، محمدرضا عباسی‌فرد این وسیله را طراحی کردیم. در واقع این وسیله شبیه یک عابربانک عمل می‌کند و در ازای دریافت زباله خشک به مراجعه‌کننده پول پرداخت می‌کند.


————————————-

n  فرزانگان ادامه داد: دستگاه هوشمند خیابانی جمع‌آوری زباله‌های خشک (ظروفPCT، قوطی نوشیدنی، شیشه و کاغذ (SUG)) مانند یک عابربانک عمل می‌کند به این صورت که این دستگاه در کنار خیابان قرار می‌گیرد و در مقابل هر زباله خشکی که تحویل می‌گیرد، به همان اندازه کارت شهروندی که در اختیار مردم قرار دارد، شارژ می‌شود. ما در این دستگاه یک ورودی طراحی کردیم که پس از تحویل زباله آن را وزن کرده و هزینه آن را تعیین می‌کند. وی افزود: اختراع دیگرمان زباله‌دان هوشمند زیرزمینی سازگار با محیط‌زیست ( RNM ) است. این اختراع در راستای هدف تفکیک حداکثری پسماند در مبدا طراحی‌شده که می‌تواند زباله‌های خشک و ‌تر را از یکدیگر تفکیک کند. زباله‌دان هوشمند زیرزمینی برای استفاده در شهرها و شهرک‌ها به‌منظور جایگزینی مخازن روباز زباله در سطح معابر و همچنین کیوسک‌های احداث‌شده برای جمع‌آوری و تفکیک زباله است. طرح ارائه‌شده در راستای طرح جامع بازیافت یک سیستم اتوماتیک و هوشمند زیرزمینی برای جمع‌آوری و تفکیک همزمان زباله‌های خشک است. زباله‌دان هوشمند، دستگاهی است که در زیر سطح زمین قرار می‌گیرد و شامل مخازن جمع‌آوری مخازن زباله است. این دستگاه مجهز به سیستم تهویه مطبوع برای از بین بردن بوی نامطبوع زباله است. همچنین اتاقک کنترل هوشمندی برای این دستگاه در نظر گرفته شده که کنترل بالابرنده به وسیله آن صورت می‌گیرد. برای این اتاقک سیستم ریموتی تعیین شده تا ارتباط عامل انسانی را برای فرمان دادن به سیستم برقرار کند.

مطلب پیشنهادی:   قبل از رسیدن به موفقیت

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!