rnrnrn
مشاهده اندام‌های داخلی بدن به صورت چهار‌بعدی

مشاهده اندام‌های داخلی بدن به صورت چهار‌بعدی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مشاهده اندام‌های داخلی بدن به صورت چهار‌بعدیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

محققان انگلیسی با اختراع نرم افزار جدیدی موفق به رصد اعضای داخلی بدن به صورت چهار بعدی شده اند که می تواند در تشخیص بهتر و سریعتر بیماری ها بسیار سودمند باشد.

n

 ”
————————————-

n

به گزارش تک ثبت به نقل از مهر ، دنیای پزشکی با ورود فناوری دستخوش تغییرات گسترده ای شد تا محققان قادر به تشخیص و همینطور درمان بیماری های بیشتری باشند. اکنون محققان انگلیسی موفق به ابداع نرم افزاری شده اند که با کمک آن می توان ارگان ها و اعضای داخلی بدن را به صورت چهار بعدی مشاهده و رصد کرد.

n

 

n

این سیستم جدید «cSound » نامگذاری شده و می تواند تصاویر با کیفیت تر و همینطور بهتری را در اختیار پزشکان قرار دهد. محققان انگلیسی مرکز تصویربرداری GE Healthcare استفاده از این نرم افزار برای مطالعه بیماری های قلبی را آغاز کرده اند. متخصصان انگلیسی معتقدند تصاویر به دست آمده از سیستم «cSound » همانند این است که قفسه سینه بیمار را باز کرده و شاهد عملکرد قلب بیمار بود. «cSound » با کمک یک دستگاه «اولتراسوند» که پرتوهایی از امواج صوتی را با فرکانس بالا به داخل بدن می فرستد، کار می کند.

n

 

n

 

n

سپس این نرم افزار با استفاده از انعکاس پرتوها به تشخیص اندام های داخلی بدن می پردازد. از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به ذخیره حجم عظیمی از اطلاعاتی اشاره کرد که قادر به پردازش آنها نیست. سپس الگوریتم های این دستگاه به تجزیه و ترجمه اطلاعات ذخیره شده، پرداخته و بهترین سیگنال ها را بر پایه پیکسل در پیکسل انتخاب می کند. در نهایت، اطلاعات و تصاویر با یکدیگر ترکیب شده و تصاویر چهار بعدی از اعضای داخلی بدن مانند قلب و ریه را برای بررسی و همینطور مطالعه بهتر در اختیار پزشکان قرار می دهد.

مطلب پیشنهادی:   توافق‌نامه‌ای برای تجاری‌سازی گرافن در بخش انرژی

n

 

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!