rnrnrn
معاون پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي در گفت‌وگو با فارس: هيچ اختراعي در زمينه پيش‌بيني زلزله تأئيد نشده است

معاون پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي در گفت‌وگو با فارس: هيچ اختراعي در زمينه پيش‌بيني زلزله تأئيد نشده است

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



معاون پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي در گفت‌وگو با فارس: هيچ اختراعي در زمينه پيش‌بيني زلزله تأئيد نشده استReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمعاون پژوهشي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي گفت: تحقيقات در زمينه پيش‌بيني زلزله آغاز شده و با روند خوبي در حركت است اما تا كنون هيچ اختراعي در زمينه پيش‌بيني زلزله تأييد نشده است.

n

n

n

nمهدي زارع معاون پژوهشي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري فارس گفت: تحقيقات در حوزه پيش‌بيني زلزله را در پيش‌بيني زلزله آغاز كرديم و تاكنون در اين زمينه خوب پيش رفته ‌ايم.


————————————-

n

n
nوي افزود: متأسفانه در كشور تعداد مدعياني كه مي‌توانند زلزله را پيش‌بيني كنند رو به افزايش است و برخي در ادعاهاي خود مدعي شده‌اند كه تأييديه‌هاي لازم را از پژوهشگاه زلزله‌شناسي دريافت كرده‌اند كه اصلا اين گونه نبوده است.
n
nمعاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله‌شناسي گفت: مركز تأييد اختراعات سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران است و پژوهشگاه زلزله‌شناسي نيز به عنوان پژوهشگاهي وابسته به وزارت علوم با اين سازمان همكاري مي‌كند و تاكنون هيچ اختراعي در زمينه پيش‌بيني زلزله تأييد نشده است.
n
nوي يادآور شد: كشورهاي مختلف تحقيقات خود را در زمينه پيش‌بيني زلزله خيلي قبل از ما آغاز كرده‌اند اما هنوز قادر به پيش‌بيني زلزله نيستند و ما تازه فعاليت خود را در اين حوزه آغاز كرديم و بايد در زمينه توليد علم قدم برداريم تا بتوانيم در آينده به نتيجه برسيم.
n
nزارع افزود: ادعاي پيش‌بيني زلزله تنها باعث تشويش اذهان عمومي و نارحتي محققاني كه در اين زمينه كار مي‌كنند مي‌شود و هيچ اعتبار علمي ندارد.

مطلب پیشنهادی:   دستيابي محققان كشور به دانش فني توليد سوخت پاك و صادرات آن تا سه سال آينده

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۱-۰۱-۱۷ ۱۵:۰۸:۳۷’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!