rnrnrn
مهاجرت و بورسیه تحصیلی با ثبت اختراع

مهاجرت و بورسیه تحصیلی با ثبت اختراع

  • مرکز نوآوری وکارآفرینی تک
  • |
  • 08 نوامبر 2021
  • |
  • 2 دیدگاه



مهاجرت و بورسیه تحصیلی با ثبت اختراعReviewed by محدثه کابلی on Nov 8Rating: 5.0مهاجرت و بورسیه تحصیلی با ثبت اختراعمعمولا کسانی که از چندین سال جلوتر تصمیم به آماده سازی رزومه خود برای اپلای دارند تلاش بسیاری می کنند که رزومه خود را متفاوت تر و غنی تر کنند. به طور مثال مقاله های متنوع در حوزه ISI می نویسند و یا به دنبال ثبت اختراع هستند، اکثر این افراد برای این کار حتی حاضر به پرداخت مبالغ سنگینی می شوند! اما سوالی که پیش می آید این است که آیا این اختراع ها میتوانند مفید واقع شوند!؟ بی شک همه ما می دانیم که در عصر فناوری زندگی می کنیم و هر ثانیه علم در حال پیشرفت است و به همین دلیل دنیا به افراد خلاق تری نیاز دارد تا علم را گسترده تر کنند و بتوانند وسایل جدیدتری بسازند. اما چه وسایلی؟؟؟؟ مثلا پیتزا تکه کن؟ دیوارچین خودکار؟ همزن چند کاره؟ شطرنج دیجیتال؟ و ... درواقع همه این موارد خوب است و خلاقیت شما را نشان می دهد اما باید این موارد را در نظر گرفت که در دنیایی زندگی می کنید که چندین دهه پیش زیردریایی، سفینه های فضایی، هواپیما و ... ساخته شده و فناوری بسیار جلوتر از چیزی که ما فکر می کنیم وجود دارد. پس اختراع های معمولی و پیش پا افتاده آن چنان اثری که ما فکر می کنیم ندارند و فقط رزومه ما را پر می کنند و نمایانگر خلاقیت و فعالیت ما نسبت به بقیه افراد است.

 

معمولا کسانی که به مهاجرت و بورسیه تحصیلی با ثبت اختراع فکر میکنند از چندین سال جلوتر تصمیم به آماده سازی رزومه خود برای اپلای دارند تلاش بسیاری میکنند که رزومه خود را متفاوت تر و غنی تر کنند. به طور مثال مقاله های متنوع در حوزه ISI می نویسند و یا به دنبال بورسیه تحصیلی با ثبت اختراع هستند. اکثر این افراد برای این کار حتی حاضر به پرداخت مبالغ سنگینی می شوند! اما سوالی که پیش می آید این است که آیا این اختراع ها میتوانند مفید واقع شوند!؟

 

مهاجرت با ثبت اختراع

اختراع

بی شک همه ما می دانیم که در عصر فناوری زندگی می کنیم و هر ثانیه علم در حال پیشرفت است و به همین دلیل دنیا به افراد خلاق تری نیاز دارد تا علم را گسترده تر کنند و بتوانند وسایل جدیدتری بسازند. اما چه وسایلی؟؟؟؟ مثلا پیتزا تکه کن؟ دیوارچین خودکار؟ همزن چند کاره؟ شطرنج دیجیتال؟ و … در واقع همه این موارد خوب است و خلاقیت شما را نشان می دهد. اما باید این موارد را در نظر گرفت که در دنیایی زندگی می کنید که چندین دهه پیش زیردریایی، سفینه های فضایی، هواپیما و … ساخته شده و فناوری بسیار جلوتر از چیزی که ما فکر می کنیم وجود دارد.

پس اختراع های معمولی و پیش پا افتاده آن چنان اثری که ما فکر می کنیم ندارند و فقط رزومه ما را پر می کنند و نمایانگر خلاقیت و فعالیت ما نسبت به بقیه افراد است. همچنین باید گفت این تفکر را که با یک اختراع معمولی سریعا درخواست شما را قبول می کنند و شما پذیرش می شوید را کنار بگذارید.

فقط در صورتی این تفکر تحقق می یابد که کار شما در حوزه رشته مرتبط با شما و واقعا تاثیر گذار و اختراع باشد. همچنین امکان پایان نامه و مقاله شدن را دارا باشد. در این صورت است که شما می توانید بورسیه تحصیلی با ثبت اختراع دریافت نمایید.

شرایط دریافت مهاجرت و بورسیه تحصیلی با ثبت اختراع

در حال حاضر افراد زیادی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی با ثبت اختراع و کمک‌هزینه‌های تحصیلی خود در کشورهای خارجی هستند. این بورسیه تحصیلی به این معناست که دانشگاه یا شهر مقصد شما از مفید و پربازده بودن دانشجو اطمینان حاصل کند. یعنی مطمئن شود حضور دانشجو در آن دانشگاه هم به تولید علم کمک می‌کند و هم برای دانشگاه درآمدزایی دارد و سپس مخارج تحصیل رایگان شما به‌علاوه کمک‌ هزینه‌های تحصیلی شما را بر عهده می‌گیرد. در اینجا ابتدا شرایطی که لازم است یک متقاضی داشته باشد تا بتواند از طریق ثبت اختراع، بورسیه تحصیلی دریافت کند را بیان می‌کنیم و سپس مراحل دریافت و سپس مهاجرت.

 

مهاجرت با ثبت اختراع

جهت راهنمایی و مشاوره در زمینه ثبت اختراع با ما تماس بگیرید.

انواع بورسیه های تحصیلی 

از آن جایی که دریافت بورسیه تحصیلی یا فاند انواع و جزئیات مختلفی دارد بایستی ابتدا به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و اطلاعات دقیق مربوط به قسمت Fund دانشگاه مقصد را مطالعه نمایید. همچنین توجه کنید دانشجویان کارشناسی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مقصد را دارند، نیز بهتر است برای دانشگاه هایی درخواست ارسال نمایند که تنها دوره ی فوق لیسانس ارائه می نمایند.

چرا که هنگامی که دانشگاهی تمام بودجه خود را صرف دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می نماید بودجه و فاند بیشتری داشته و هزینه های بیشتری را پرداخت می نماید. نحوه دریافت بورسیه تحصیلی و نیز تحصیل به همراه فاند برای دانشگاه ها و رشته های مختلف تحصیلی، متفاوت خواهد بود.

تحصیلات رایگان

بنابراین چنانچه تمایل دارید که تحصیلات رایگان در دیگر کشور ها را دریافت نمایید بایستی شرایط لازم و درخواست های دانشگاه مورد نظر را فراهم کرده تا بتوانید از آن بورسیه تحصیلی بگیرید. پس از آنکه شرایط پذیرش را به دست آوردید با جمع آوری مدارک لازم می توانید برای دریافت ویزای دانشجویی جهت تحصیل رایگان اقدام نمایید. برای تحصیل در خارج از کشور و به صورت رایگان دو روش وجود دارد که یکی به صورت گرفتن فاند و فول فاند است و دیگری تحصیل در کشور هایی هست که در آن تحصیل رایگان است. ما در ادمه به برسی هر دو آن ها میپردازیم.

مطلب پیشنهادی:   دولت در تجاری‌سازی تحقیقات و پژوهش‌ها تلاش می کند

نوع اول: فاند و فول فاند چیست؟

فاند و فول فاند به آن مبلغی گفته می شود که بابت تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان داده می شود. در واقع تحصیل در این مقاطع در برخی از کشور ها به عنوان یک شغل محسوب شده و نه تنها هزینه ای بابت شهریه دانشگاه از آن ها دریافت نمی شود بلکه مبلغی نیز به آن ها پرداخت می شود.

 

مهاجرت از طریق بورسیه و ثبت اختراع

انواع فاند (بورسیه تحصیلی با ثبت اختراع)

  • کمک هزینه ‌های تحصیلی جهت زنان

 

ثبت اختراع و مهاجرت

 

این نوع از کمک هزینه ها مختص بانوان بوده و تنها به جهت تشویق آن ها به ادامه تحصیل به آن ها تعلق می گیرد. همچنین افرادی که دچار معلولیت هایی هستند و یا به بیماری های خاصی مبتلا هستند نیز می توانند این نوع از بورسیه تحصیلی را دریافت نمایند.

  • کمک هزینه‌ های تحصیلی مربوط به دانشجویانی که مهارت‌ ها یا توانایی های خاصی دارند.
  • در ازای انجام کار های دانشگاهی حقوق ماهیانه یا سالیانه به فرد تعلق می گیرد.

معمولا این نوع از فاند به دانشجویان مقاطع دکترا و بالاتر پرداخت می شود. دانشجویان در قالب قرارداد های ۱ ساله در قبال کاری که تحت نظر استاد خود برای مجموعه دانشگاهی و یا تحقیقاتی انجام می دهند، حقوق دریافت می کنند. در واقع این دانشجویان همانند یک فرد شاغل در دانشگاه بوده و مثل سایر مسئولین دانشگاه، حقوق ماهانه دریافت می کنند. دستیار پژوهشی یا RA و دستیار آموزشی یا TA دو عنوان شغلی است که می توان برای دریافت این حقوق آن ها را کسب کنید.

(نوع دیگری از بورسیه تحصیلی با نام Professionals وجود دارد که به افرادی با توانایی ها یا مهارت ها و ویژگی های خاص تعلق می گیرد. به عنوان مال ورزشکاران با افتخارات بین  المللی می توانند از این نوع از بورسیه تحصیلی استفاده نمایند.)

  • پیدا کردن کار خارج از دانشگاه

از دیگر روش های کسب درآمد، کارورزی یا Internship بوده که دانشجویان می توانند با پیدا کردن کاری حداکثر ۲۰ ساعت در هفته که با رشته تحصیلی دانشجو مرتبط باشد، هزینه های تحصیل خود را تامین نمایند.

  • کمک هزینه ‌های تحصیلی که یا بدون بازپرداخت هستند و یا باز پرداخت بلند ‌مدت دارند.

کمک هزینه های تحصیلی که دانشجویان در قبال آن ها کار نمی کنند، در شکل های متنوعی به دانشجویان ارائه می شود.کمک ها یا به شکل اعطای وام هایی با بازپرداخت کوتاه مدت و یا بلند مدت است و یا حتی به صورت کمک هزینه‌ های مالی بلاعوض به دانشجویان اعطا می شود.

این کمک ها انواع متفاوتی دارند که عبارتند از:

  • شهریه (Tuition): تنها شامل شهریه دانشگاه (هزینه واحدهای درسی) می ‌شود و به صورت تخفیف ‌های ۲۵ الی ۵۰ درصدی نسبت به کل شهریه است.
  • وام (Loan):دانشجویان این وام را از بانک یا نهادهای خصوصی یا دولتی وام دریافت می ‌کنند. مهم‌ ترین نکته در خصوص دریافت وام معرفی فردی جهت ضمانت است که ضمانت ‌نامه و تعهد‌نامه بازپرداخت را به دانشگاه ارائه دهد.

 

جهت ثبت اختراع و مشاوره رایگان کنارتان هستیم، با ما تماس بگیرید.

 

کمک هزینه‌ های تحصیلی با ثبت اختراع برای کارشناسی ارشد یا دکترا:

Award:

در برخی موارد مانند کسب رتبه برتر در ترمی خاص، تائیدیه هیئت علمی در مورد صلاحیت برتر علمی دانشجو و موارد مشابه، برای دانشجویان جایزه در نظر گرفته می ‌شود و  اصولا مبلغ آن محدوده مشخصی ندارد. گاهی جایزه به صورت کوپن، بن خرید کتاب، هزینه سفر برای ارائه مقاله در کنفرانسی خاص و یا هزینه شرکت در یک دوره تخصصی باشد.

Fellowship:

تنها به دانشجویان دوره دکترا و در مواردی کارشناسی ارشد ارائه می ‌گردد. این نوع بورسیه تحصیلی عموما به گروه ‌های پژوهشی تعلق می ‌گیرد که بر روی موضوع خاصی برای تحقیق تمرکز دارند و عموما هر ساله تمدید می‌ گردد.

Waiver:

دانشجویی که این کمک مالی را دریافت می کند تنها از پرداخت بخشی از شهریه و هزینه های تحصیلی معاف می شود.

Scholarship:

برای دریافت این نوع کمک هزینه تحصیلی، دانشجو باید حائز شرایط تحصیلی و علمی در سطوح بالایی باشد.

این کمک مالی در بیشتر مواقع به صورت ترمی ارائه می‌شود

و برای دریافت آن در ترم‌ های بعد، اصولا شرایط معدل دانشجو را در نظر می‌گیرند.

در دوره کارشناسی، این بورس به تعداد اندکی از دانشجویان کارشناسی تعلق می ‌گیرد

ولی در دوره کارشناسی ارشد و دکترا برای تعداد بیشتری از دانشجویان این بورسیه در نظر گرفته می ‌شود.

Grant:

کمک هزینه‌ ای بلاعوض است و انواع مختلفی دارد.

این کمک هزینه تحصیلی از سوی نهادهای خصوصی و دولتی یا سازمان‌های مردم نهاد برای هر سال تحصیلی جدید ارائه می ‌گردد. 

میزان این کمک هزینه‌ها نیز متغیر است و شرایط دریافت آن نیز از سوی سازمان و یا نهاد ارائه‌دهنده مشخص می‌ گردد.

Merit-Based Scholarship (کمک هزینه تحصیلی براساس شایستگی):

این کمک هزینه همان‌ گونه که از نام آن پیداست، بر اساس شایستگی دانشجو، به وی اعطاء می ‌گردد.

جهت احراز شایستگی لازم برای دریافت این کمک هزینه، لازم است دانشجویان از نظر علمی در سطح بالایی باشند.

معیار‌های دریافت این کمک هزینه را معدل بالا، مقالات معتبر، رزومه مناسب، انگیزه قوی و نمره عالی زبان تشکیل می‌ دهند.

در واقع بورسیه ‌ای که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای دریافت آن تلاش می‌کنند

از همین نوع بوده و بدیهی است که پس از ارسال کلیه مدارک تا

قبل از تاریخ نهایی مشخص شده توسط دانشگاه، با توجه به سقف بورسیه تعیین شده،

تعدادی از دانشجویان انتخاب می‌شوند و به آنها بورسیه تعلق می‌گیرد.

Financial Need (کمک هزینه کم درآمد ها):

این کمک هزینه مختص دانشجویانی است که از درجه علمی مناسبی برخوردار هستند

مطلب پیشنهادی:   آپشن‌هایی که از آنها بی‌خبریم

اما بنا به وضعیت اقتصادی، امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود ندارد.

جهت دریافت این کمک هزینه دانشجو می‌بایست مدارکی مانند صورت حساب مالی، درآمد سالیانه

و غیره را جهت اثبات عدم توانایی مالی در پرداخت شهریه به دانشگاه ارائه دهد.

 

نوع دوم: تحصیل رایگان

چه کشور هایی تحصیل رایگان دارند؟

معمولا در بیشتر کشور های اروپایی آشنایی با زبان آن کشور مزیت محسوب شده

و افرادی که در حدود ۶۰ درصد با زبان آن کشور آشنایی داشته باشند

می توانند بورسیه تحصیلی گرفته و به صورت رایگان در آن کشور تحصیل نمایند.

این در حالی است که تحصیل به زبان انگلیسی معمولا رایگان نبوده

و بایستی هزینه های آن را پرداخت نمایید مگر آنکه شرایط بورسیه تحصیلی را داشته باشید. 

از جمله کشور هایی که تحصیل رایگان و بورسیه تحصیلی ارائه می دهند

می توان به نروژ، دانمارک، اتریش و آلمان اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که دانشگاه های آلمانی اخیرا از دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس شهریه دریافت می کنند. 

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اتریش را دارند باید بدانند امکان کسب درآمد

از طریق کارکردن برای آنها در طی دوره دانشجویی فراهم نیست.

 

 

مهاجرت از طریق بورسیه و ثبت اختراع

مراحل دریافت بورس تحصیلی با ثبت اختراع

روال اعطای بورس تحصیلی با ثبت اختراع و اعلام دانشگاه ها

در مورد اخذ بورس و کمک هزینه تحصیلی متفاوت است.

ممکن است دانشگاهی اعلام کند که تمام مدارک خود را

رای دانشگاه ارسال کنید تا با بررسی آن ها تخمین بزنیم

که چقدر کمک هزینه می توان به آن فرد اختصاص داد، سپس با ارسال مدارک توسط فرد،

دانشگاه نامه پذیرش وی را ارسال کرده و در آن مقدار تخفیف

و کمک هزینه را بر اساس شرایط وی، به وی اعلام کند. 

اما دانشگاهی دیگر اعلام کند که رشته های x و y به

مقدار z بورس تحصیلی به دانشجویان جدیدالورود یا قدیمی خود اختصاص داده اند

و درخواست کند که مدارک خود را برای بررسی و ارزیابی به دانشگاه در یک ددلاین خاص ارائه نمایند.

 

مهاجرت با ثبت اختراع

انتخاب کشور

قطعا مهمترین و اصلی ترین دغدغه بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارند، انتخاب کشور است.

در کشورهای مختلف شرایط مختلف و متفاوتی جهت اخذ کمک هزینه و بورس تحصیلی با ثبت اختراع وجود دارد

که متقاضیان باید با بررسی دقیق آن ها و کسب اطلاعات لازم

از منابع مختلف مانند سایت دانشگاه ها، سفارتخانه آن کشور

و دیگر منابع معتبر درخواست اخذ این کمک هزینه را از دانشگاه و آن کشور داشته باشند.

انتخاب دانشگاه مبدا

متقاضیان و علاقه مندان به دریافت انواع کمک هزینه ها بایستی با برقراری ارتباط مستقیم

با دانشگاه از طریق تماس تلفنی، ایمیل و یا سایت دانشگاه اطلاعات خود را

در مورد شرایط اخذ بورس های تحصیلی مختلف آن دانشگاه کامل نمایند.

اعتبار دانشگاه مبدا برای دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی

با اختراع در مقاطع ارشد و دکترا دارند نیز اهمیت به سزایی دارد.

اگر قصد دارید برای دوره ارشد و دکترا اقدام کنید باید

دانشگاهی که در حال حاضر در آن مشغول درس خواندن هستید

به‌قدر کافی دارای اعتبار باشد تا دانشگاه مقصد از کیفیت تحصیل در آنجا اطمینان حاصل کند،

به‌ طور مثال دانشگاه‌های دولتی معمولاً درجه بالاتری نسبت به بقیه دارند.

تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر دولتی کشور

یکی از مهمترین فاکتورهایی که موجب می شود دانشگاهی

به یک متقاضی بورس تحصیلی با اختراع اختصاص دهد انتخاب قبلی محل تحصیل وی است.

دانشگاه های هر کشور بر اساس استانداردهای جهانی، دانشگاه های طراز اول و برتر دیگر کشورها را میشناسند

و در امتیاز بندی خود برای آن ها امتیاز ویژه ای قائل می باشند.

داشتن مقاله و طرح های تحقیقاتی

قطعا یکی از فاکتورهای بسیار تاثیر گذار در انتخاب یک فرد برای اختصاص بورس تحصیلی به وی داشتن مقالات داخلی و خارجی آن فرد است.

در صورتی که فرد مقاله ای را – مخصوصا مقالات در مجلات معتبر بین المللی – داشته باشند نمره بهتری در این رقابت کسب خواهند کرد. مقالاتی که در ژورنال های معتبر و ایمپکت ۳ به بالا چاپ شده اند

و یا چاپ کتاب و کار های آزمایشگاهی نیز می تواند در دریافت بورسیه تحصیلی بسیار موثر باشد.

ثبت اختراع

در صورتی که فرد اختراعی را در کشور خود و یا دیگر کشورها به ثبت رسانده باشد، این موضوع کمک خوبی به وی در اخذ بورس تحصیلی با ثبت اختراع خواهد داشت.

 

جهت راهنمایی و مشاوره در زمینه ثبت اختراع با ما تماس بگیرید.

معدل

داشتن معدل الف (بالای ۱۷) نیز از دیگر فاکتورهای بسیار تاثیر گذار است. گاهی این سوال پیش می آید که آیا تفاوت معدل در دانشگاه های دولتی و سراسری ایران و دانشگاه های آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و … مورد توجه قرار می گیرد یا خیر؟. در اینجا باید گفت تفاوت خاصی در این مورد میان این دانشگاه ها وجود ندارد و فرد در هر دانشگاهی که تحصیل کرده باید معدل بالایی داشته باشد تا بتواند کمک هزینه دریافت نماید. معدل نیز امتیاز نسبتاً خوبی است هرچند برخی از دانشگاه‌ها زیاد آن را در قبولی تأثیر نمی‌دهند و بیشتر کارهای تحقیقاتی را ملاک قرار می‌دهند اما برای برخی دانشگاه‌ها هم کاملاً مهم است.

نمره زبان

مدرک زبان انگلیسی تقریباً اولین چیزی است که برای آن‌ها مهم است. هر دانشگاه نمره‌های و معدل‌های ویژه‌ای را برای آن در نظر گرفته است و متقاضی قبل از هر چیز باید بتواند در آزمون‌های تافل یا آیلتس بسته به نمره‌ای که دانشگاه مقصد نیاز دارد نمرات لازم را کسب کند.

این نمرات هر چند برای مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است اما به طور کلی تافل بالای ۱۰۰ و آیلتس بالای ۷ مورد نیاز است.

 بدون مدرک زبان با اطمینان تمام می‌توان گفت که هیچ دانشگاهی شما را قبول نخواهد کرد حتی اگر رزومه درخشانی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:   حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از طرح‌های فناورانه دانشجویان

سعی کنید قبل از اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی مدارک زبان انگلیسی خود را تکمیل کنید.

تسلط به زبان انگلیسی جزو مواردی است که حتماً و به‌طورقطع باید آن را داشته باشید برخی دانشگاه‌ها درروند پذیرش از مخاطب مصاحبه تصویری هم می‌گیرند تا از تسلط او بر زبان انگلیسی اطمینان حاصل کنند.

داشتن توصیه نامه

چنانچه از استاد و یا مرجع علمی معتبر مانند محققین و پژوهشگران معتبر حوزه فعالیت شما توصیه نامه دریافت کرده اید نیز می تواند شانس شما را در دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه مورد نظرتان بالا ببرد.

ارتباط گرفتن با یک استاد

این مورد البته منوط به انجام حداقل یک کار تحقیقاتی با استاد موردنظر است و مخصوصا برای دانشجویان متقاضی مقطع دکترا بسیار مهم است. اگر برایتان مقدور است با استادی در دانشگاه ارتباط بگیرید و موضوع تحقیقاتی خود را برای وی ارسال کنید. قطعا اگر موضوع شما به نظرش جالب و نو بیاید که در حیطه تحصیلی وی بوده و قبلا نیز انجام نشده باشد، درخواست بورس و کمک هزینه برای شما از طرف وی به دانشگاه ارائه خواهد شد.

شرکت در دوره ها، کنفرانس ها، همایش ها و کارگاه های آموزشی

اگر فردی مدارکی دال بر شرکت در دوره ها و کنفرانس های علمی، عملی و آموزشی داشته باشد و علاقه خود را به رشته درخواستی وی نشان دهد، این مورد در روند پروسه پذیرش و اخذ بورس تحصیلی وی تاثیر گذار خواهد بود.

سن متقاضی

سن متقاضی برای دوره های تحصیلی مختلف، متفاوت است. برای متقاضی مقطع لیسانس نباید فاصله و گپ طولانی میان دیپلم و درخواست وی برای کارشناسی افتاده باشد مگر اینکه دلیل قانع کننده ای ارائه کند. برای متقاضی کارشناسی ارشد نیز همینطور و نباید فاصله زیادی وجود داشته باشد.

اما برای متقاضیان دکترا این موضوع کمی متفاوت است و در صورت داشتن گپ تحصیلی خرده زیادی بر وی نمیتوان گرفت.

البته بهتر است که این گپ با کارهای پژوهشی، سابقه کار مرتبط با رشته و … نشان داده شود. سن برای درخواست بورسیه تحصیلی در برخی از دانشگاه‌ها ملاک است برخی به دنبال نیروی جوان و پرنشاط هستند و برخی در سنین بالا هم پذیرش می‌دهند.

مراجعه به کنسولگری کشور مورد نظر

سعی کنید پیش از هر چیزی از سفارت کشوری که قصد درخواست بورس و کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه های آن را دارید مشاوره بگیرید و پروسه کامل و قانونی آن را جویا شوید.

 

مهاجرت از طریق بورسیه و ثبت اختراع

مراحل اولیه جهت مهاجرت با بورسیه تحصیلی

تحویل رزومه

ابتدا با تکمیل فرم‌های درخواست پذیرش و پاسخ گرفتن از دانشگاه و مذاکره با آن‌ها باید رزومه خود که باید حتماً به زبان انگلیسی است را ارسال کنید و منتظر جواب باشید. در تحویل رزومه دقت داشته باشید که تمام و کمال محتوای آن را تنظیم کنید، از چند نفر در این حوزه کمک و مشاوره بگیرید. رزومه شما مهم‌ترین چیز است و نشان‌دهنده آنچه هستید است.

تحویل مدارک

بعد از قبولی رزومه باید مدارک خود را کامل تحویل دهید، دقت کنید در این مرحله هم تمام چیزهایی که خواسته‌شده است را به‌دقت ارائه دهید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. در نظر

داشته باشید شاید برخی از مدارکی که خواسته می‌شود را نداشته باشید،

حتماً به بخش پشتیبانی دانشگاه اطلاع دهید تا یا معادل آن را ارائه کنید و یا بتوانید بدون ارائه آن مدرک پرونده‌تان را تکمیل کنید. گاهی مدارکی نظیر برگه استشهادیه و عدم سوءسابقه و یا ترجمه مدرک و … خواسته می‌شود که می‌توانید معادل آن‌ها را هم ارائه کنید.

اخذ ویزا

از دیگر مراحل سخت و فرسایشی در مهاجرت همین اخذ ویزا است، باید ابتدا برای آن اقدام کنید و سپس بعد از مراحل مصاحبه و تأیید سفارت و بیمه و قضایای مربوط به آن مجاز به دریافت ویزا هستید.

حتماً برای وقت گرفتن از سفارت برای مصاحبه و مراحل دریافت ویزا سروقت و دقیق باشید چراکه ممکن است وقت آن بگذرد و برای وقت گرفتن دوباره به مشکل بخورید.

 

ثبت اختراع و مهاجرت

مهاجرت

بعد از طی مراحل پذیرش و ویزا مرحله نهایی یعنی مهاجرت می‌رسد. این مرحله مهم است، مهم است که همیشه هدف خود را جلوی چشم خود قرار دهید تا بتوانید دور از زادگاه خود موفق باشید. مراحل حضور در دانشگاه و ملاقات حضوری و برنامه‌ها و آغاز تحصیل در آنجا نیز به ترتیب کارهایی هستند که باید انجام دهید.

تنها توصیه‌ای که مهم است و باید حتماً در نظر داشته باشید این است که در ادامه مسیر خود را نبازید و باقدرت ادامه دهید. ادامه دادن و جنگیدن برای هدفتان تنها چیزی است که در غربت شما را سرپا نگه می‌دارد.

نتیجه گیری

اخذ بورسیه تحصیلی با ثبت اختراع و دریافت کمک‌هزینه تحصیل در کشورهای خارجی مراحل سخت و شرایط سخت‌تری دارد. تخصص در حیطه ای که در آن فعالیت می‌کنید شرط اصلی و بارز است. اگر کارهای تحقیقاتی انجام داده‌اید و یا کتاب نوشته‌اید و مقاله به چاپ رسانده‌اید می‌تواند یک رزومه قوی برای شما قلمداد شود.

نکته مهم

اگر توانسته‌اید اختراعی را ثبت کنید و عرضه کرده باشید باز هم می‌توانید پذیرش دانشگاه‌های خارجی را بگیرید. مراحل اخذ بورسیه نیز بیشتر به حوصله و دقت شما نیاز دارد، اگر بتوانید مدارک مورد نیاز را به همراه رزومه انگلیسی خود در موعد مقرر به دانشگاه برسانید می‌توانید پذیرش دانشگاه را بگیرید.

فقط در نظر داشته باشید دانشگاهی را انتخاب کنید که در حیطه تخصص شما باشد و همچنین به شما نیاز داشته باشند.

 

ثبت اختراع و مهاجرت

 

مطالب مرتبط:

سامانه ثبت اختراع

مزیت های ثبت اختراع

کاملترین آموزش نحوه تدوین اسناد اختراع

گواهی ثبت اختراع

تجاری سازی اختراع

 

  1. مجله مهاجرت
    1 سال گذشته پاسخ

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    • ریحانه مدیری
      1 سال گذشته پاسخ

      لطفا سوال خودتون رو مجددا مطرح بفرمایید

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!