rnrnrn
هواپیمای بومی فوق سبک دو نفره در دشتستان بوشهر ساخته و رونمایی شد

هواپیمای بومی فوق سبک دو نفره در دشتستان بوشهر ساخته و رونمایی شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



هواپیمای بومی فوق سبک دو نفره در دشتستان بوشهر ساخته و رونمایی شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فنآوری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان بسیج علمی استان بوشهر آمادگی دارد از مخترعان و مبتکران بسیجی در عرصه تبدیل ایده به نمونه های اولیه و سپس تجاری سازی آنها حمایت کامل به عمل آورد.

n


————————————-

n

حمزه شیخیانی افزود: در سالهای گذشته برخی از اختراعات و ابتکارات بسیجیان به مرحله تجاری سازی و تولید رسیده است که افتخاری برای استان است.

n

وی گفت: یکی از طرحهای بسیجیان که امروز رونمایی شد، هواپیمایی با سرنشین است که توسط تیم سازنده به سرپرستی برادر بسیجی بابک کیامرثی و برادران وی و تعدادی از نخبگان شهرستان و بسیجیان از ناحیه مقاومت بسیج دشتستان برای اولین بار در سطح استان بوشهر طراحی و ساخته شده است.

n

مسوول فنی ساخت این هواپیمایی فوق سبک با سرنشین در دشتستان نیز گفت: این هواپیمای دو نفره شامل خلبان و یک نفر سرنشین همراه در سال ۹۲ طراحی و محاسبات اولیه ساخت آن آغاز شد.

n

مجتبی قاسمی افزود: جنس بدنه این هواپیما که با طراحی و محاسبات دقیق مهندسی صورت گرفته از آلومینیوم آلیاژی است و کاملا ساخت بومی توسط تیم سازنده است.

n

وی بیان داشت: طول این هواپیمای ۵۶۰ سانتیمتر و ارتفاع آن نیز دو متر و ۱۵ سانتیمتر با وزن ۲۴۰ کیلوگرم است.

n

قاسمی تصریح کرد: حداکثر سرعت این هواپیما ۲۵۰ کیلومتر در ساعت با ارتفاع پروازی ۱۴هزار پا می باشد.

مطلب پیشنهادی:   دولت در تجاری‌سازی تحقیقات و پژوهش‌ها تلاش می کند

n

بسیجی خلبان محمد جعفر آبادی نیز هدف اصلی و کاربرد این نوع هواپیماهای فوق سبک با سرنشین را آموزش خلبانی، استفاده در عکسبرداری های هوایی، پروازهای تفریحی و گشت زنی های هوایی ذکر کرد.

n

 

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!