rnrnrn
«پژوهش تقاضامحور و توليد دانش‌بنيان؛ زيربنای اقتصاد مقاومتی»؛ شعار هفته پژوهش

«پژوهش تقاضامحور و توليد دانش‌بنيان؛ زيربنای اقتصاد مقاومتی»؛ شعار هفته پژوهش

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



«پژوهش تقاضامحور و توليد دانش‌بنيان؛ زيربنای اقتصاد مقاومتی»؛ شعار هفته پژوهشReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nفريبرز درتاج با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال، با عنوان «پژوهش تقاضامحور و توليد دانش‌بنيان؛ زيربنای اقتصاد مقاومتی»، اظهار كرد: ظرفيت‏‌های مناسب علمی و پژوهشی دانشگاه تخصصی علوم انسانی كشور، عاملی مهم برای تحقق اين سياست كلان و هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای اين مهم است.

————————————-

nبه گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبايی، فريبرز درتاج، معاون پژوهشی دانشگاه ضمن تشريح فعاليت‌های معاونت پژوهشی اين دانشگاه در هفته پژوهش و فناوری، اظهار كرد: اين برنامه‌ها از تاريخ ۲۵ تا ۲۹ آذرماه برگزار می‏‌شود.

n

nوی با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال كه با عنوان «پژوهش تقاضامحور و توليد دانش‌بنيان؛ زيربنای اقتصاد مقاومتی»، اظهار كرد: ظرفيت‏‌های مناسب علمی و پژوهشی دانشگاه تخصصی علوم انسانی كشور، عاملی مهم برای تحقق اين سياست كلان است و هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای ارائه و انعكاس دستاوردهای جامعه علمی كشور در عرصه‏‌های تحقيقاتی و پژوهشی است.

n

nدرتاج افزود: با سياست های كلان و برنامه‏‌ريزی شده در سطح دانشگاه خوشبختانه شاهد دستاوردهای بسيار چشم‌گيری در اين حوزه بوده‏ايم. مهمترين دستاوردهای پژوهشی دانشگاه توسعه مجلات علمی و پژوهشی به ۲۵ عنوان، توسعه قطب‏‌های علمی به ۵ قطب تخصصی، ايجاد پژوهشگاه علامه طباطبائی و برگزاری كرسی‏‌های نظريه‌پردازی و كرسی‏‌های ترويجی است.

n

nوی خاطرنشان كرد: با توجه به اين دستاوردها و همچنين ديگر ظرفيت‏‌های علمی و پژوهشی، اين دانشگاه برای نخستين بار اقدام به جذب ۹۰ دانشجوی پژوهش‌محور كرد كه اساسی و بنيادی در راستای گسترش نظام آموزش عالی كشور است و انجام اين امر از سوی اين دانشگاه حايز اهميت زيادی است.

مطلب پیشنهادی:   طراحی و ساخت بایوراکتور تولید کننده رنگ خوراکی طبیعی/ وقتي تلاش و كار گروهي به ثمر مي رسد

n

nمعاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبايی با اشاره به برنامه‏‌های تدارك ديده شده از سوی معاونت پژوهشی برای بزرگداشت اين هفته، افزود: به مناسبت هفته پژوهش حدود ۱۳۰ برنامه در سطح دانشكده‏‌ها برنامه‏‌ريزی شده است كه برگزاری نشست، سخنرانی، ميزگرد، همايش علمی و برگزاری كرسی‏‌های ترويجی و هم چنين برپايی نمايشگاه كتاب از جمله برنامه‏‌های پيش‏‌بينی شده برای اين منظور است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!