rnrnrn
گاوها شیر خود را می‌دوشند!

گاوها شیر خود را می‌دوشند!

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



گاوها شیر خود را می‌دوشند!Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nمحققان هلندی سیستم شیردوش رباتیکی را طراحی کرده‌اند که امکان دوشیدن شیر توسط خود گاوها را فراهم می‌کند!

n

nشیردوش رباتیک Astronaut4 سیستم هوشمندی است که به گاوها برای استفاده سریعتر و آسان تر از دستگاه آموزش داده و می تواند نیازهای مزارع و دامداری های محلی را مرتفع کند.

n

n

nبرخلاف دستگاه‌های شیردوش موجود که فرآیند شیردوشی در آنها توسط دامدار یا ربات کنترل می‌شد، در این سیستم جدید خود گاو اقدام به شیردوشی می‌کند


————————————-

n.

n

n

nاستفاده از این سیستم رباتیک برای گاوها بسیار ساده است؛ در قسمت I-flow حیوان براحتی وارد یک مسیر مستقیم شده و در انتهای فرآیند از آن خارج می شود، بدون اینکه نیازی به جلو و عقب رفتن داشته باشد.

n

n

nاین بخش از دستگاه به گاوها آموزش می‌دهد که چگونه از دستگاه سریعتر استفاده کنند و این فرآیند ساده باعث کاهش چشمگیر استرس حیوان می شود.

n

n

nبا چنین طراحی هوشمندی، گاوها بسرعت یاد می گیرند که چگونه وارد ایستگاه های شیردوشی رباتیک شوند و یادگیری این فرآیند توسط گاوها سریعتر از دامداران خواهد بود.

n

n

nدر این سیستم رباتیک بخش ویژه‌ای برای تغذیه گاوها در نظر گرفته شده است که بصورت خودکار غذا، مواد معدنی، مکمل‌ها یا مایعات را در اختیار حیوان قرار داده و امکان کنترل بیشتر حیوان در زمان شیردوشی را فراهم می‌کند.

n

n

nبازوی رباتیک شیردوش بدون ایجاد حرکات اضافی و با کمک دوربین های سه بعدی و لیزر به بدن حیوان متصل می‌شود.

مطلب پیشنهادی:   ساخت دستگاه چرخ ریسی تولید پیوسته نانو الیاف در دانشگاه یزد

n

n

nپس از اتمام شیردوشی و تغذیه، گاو براحتی از انتهای مسیر خارج می شود و با کمک این سیستم، تعداد بیشتری گاو در طول روز پذیرش می شوند؛ از طریق پمپ های هوا نیز شیر دوشیده شده به سیستم ذخیره سازی مرکزی منتقل می‌شود.

n

n

nسیستم Astronaut4 یک مدل بسیار پیشرفته از شیردوش‌های رباتیک است که نمونه نخست آن در سال ۱۹۹۲ میلادی معرفی شد

n

nمنبع خبرگزاری ایسنا.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!