rnrnrn
گلایه های سازنده گناوه ای هواپیمای بدون سرنشین

گلایه های سازنده گناوه ای هواپیمای بدون سرنشین

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



گلایه های سازنده گناوه ای هواپیمای بدون سرنشینReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

سازنده هواپیمای بدون سرنشین دربندرگناوه گفت: برای توسعه و ادامه فعالیت در زمینه کارهای تحقیقاتی و اختراعی نیاز به حمایت و پشتیبانی دارم.

n


————————————-

n

به گزارش پارس خلیج: احمد ملک زاده که دردو سه سال اخیر پنج هواپیمای بدون سرنشین ساخته است روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر گناوه افزود: همواره آرزو و هدفم در زمینه اختراع و کارهای تحقیقاتی سرافرازی مردم و سربلندی ایران اسلامی در دنیا بوده است.
وی اضافه کرد: از دوران دانش آموزی علاقه شدید به تحقیق و پژوهش و اختراع داشتم و در دوره هنرستان موفق به ساخت ربات شدم و برای حضور درجشنواره خوارزمی پذیرفته اما به دلیل مشکلات مالی از رفتن به چنین میدانی منصرف شدم.

n

این مخترع گناوه ای یادآورشد: هفت سال است که در زمینه ساخت و پرواز هواپیمای بدون سرنشین فعالیت می کنم اما به علت یکسری مشکلات و موانع و نبود حمایت نتوانستم آنها را ثبت و توانمندی خود را در سطح استان و کشور نشان دهم.

n

وی با بیان این که برای ساخت هواپیما زحمات و مشقات زیادی کشیدم و هزینه های آن را ازطریق شغل کارگری تامین کردم، گفت: به منظور آشنایی و فراگیری ساخت هواپیما، یک دوره آموزشی را در اهواز زیرنظر خلبانان مجرب گذارنده و دارای کارت عضویت هستم.

n

ملک زاده افزود: برای اخذ گواهینامه بین المللی باید در تهران حضور می یافتم که به دلیل وضعیت بد مالی نتوانستم این دوره را طی کنم.

مطلب پیشنهادی:   چرایی لزوم افشای اسناد ثبت اختراع

n

وی بیان کرد: پیگیری و مراجعه های مکرر درسنوات گذشته برای حمایت از کارهایم از طریق مسوولان وقت در شهرستان انجام دادم و با وجود قول هایی که دادند، هیچکدام عملی نشد.

n

این جوان بااستعداد گناوه ای به مشخصات هواپیماهای ساخته شده اشاره کرد و گفت: فیلمبرداری و عکاسی با برد شعاع دو کیلومتر و قابلیت حمل بار به میزان کم از کاربردهای دست ساخته ام است که قابلیت استفاده در مراکز نظامی، کارهای تحقیقاتی ، کشاورزی و نقشه برداری را دارد.

n

وی یادآورشد: هزینه هر هواپیما را در زمانی که ساختم ۱۰ میلیون ریال بوده که از جیب خود آن را تامین کردم و هم اینک ساخت نظیر آن حدود ۵۰ میلیون ریال برآورد می شود.

n

ملک زاده بیان کرد: درصورتی که حمایت شوم می توانم هواپیما با ابعاد بزرگ تر که قابلیت سرنشین را داشته باشد، بسازم.

n

وی گفت: تمایل دارم باشگاهی در همین زمینه در گناوه دایر کنم اما نیاز به همکاری و حمایت مسوولان دارم.

n

این مخترع گناوه ای افزود: درحالی که نخبگان دیگر شهرهای کشور حمایت و پشتیبانی می شوند دراین شهرستان نیز باید چنین افرادی مورد حمایت مسوولان قرار گیرند.

n

 

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!