rnrnrn
آسفالت رنگی به چرخه فعالیت‌های عمرانی وارد شد

آسفالت رنگی به چرخه فعالیت‌های عمرانی وارد شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



آسفالت رنگی به چرخه فعالیت‌های عمرانی وارد شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nآسفالت رنگی به چرخه فعالیت‌های عمرانی وارد شد

n

n

n

nشهر > زیباسازی– همشهری‌ آنلاین:
nاختراع آسفالت رنگی با تلاش یک شرکت دانش بنیان در شاهرود، وارد چرخه فعالیت‌های عمرانی شد.

n

nمحمد رضا قاسمی، مبتکر شاهرودی، پارسال این اختراع را با نام آسفالت پلیمری رنگی SPG در شرکت ثبت


————————————-

nاختراعات و مالکیت‌های صنعتی کشور به ثبت رساند و امسال با همکاری شرکت دانش بنیان توسعه قائم شاهرود و حمایت مالی شهرداری سمنان، آسفالت رنگی به مرحله اجرا درآمد.

n

n

nقاسمی با بیان اینکه آسفالت رنگی اولین بار است به صورت کاملا بومی در ایران تولید می‌شود گفت: پیش از این خیابان‌های چند شهر در کشور با آسفالت رنگی روکش شده بود ولی این مواد از خارج از کشور به ایران وارد می شد و هزینه زیادی داشت .

n

nوی با بیان اینکه قیمت آسفالت رنگی تولید شده در ایران یک پنجم مشابه خارجی آن است گفت: این اختراع شامل مواد رنگی است که در کارخانه آسفالت سازی ، آسفالت سیاه را به آسفالت با رنگ‌های سبز ، قرمز، سفید و آبی با قابلیت پلیمری تبدیل می‌کند.

n

nاین مخترع شاهرودی کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی مصرف قیر در آسفالت سازی را مزیت مهم اقتصادی این آسفالت پلیمری عنوان کرد و گفت: این آسفالت عارضه ترک‌های پوست سوسماری و قیر زدگی را ندارد و در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است .

n

nعلی عباسی مدیر فنی شرکت توسعه قائم شاهرود نیز با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان توانسته است ماده ابتکاری قاسمی را در بسته‌های دو جداره ۳۰ کیلوگرمی به کارخانه‌های آسفالت سازی تحویل دهد گفت: برای تولید یک تن آسفالت رنگی به ۶۰ کیلوگرم از این مواد نیاز است .

n

nعباسی افزود: هم اکنون با همکاری شرکت توسعه قائم شاهرود با سه کارخانه در تهران، مشهد و سمنان، مواد پلیمری سفید و رنگی برای مصرف در کارخانه های آسفالت سازی تولید می‌شود .

n

nآسفالت رنگی پلیمری SPG برای اولین بار در کشور همزمان با ۱۷ ربیع الاول در بوستان محله‌ای پیامبر اعظم (ص) سمنان به عنوان پوشش زمین اسکیت کودکان استفاده شد .

n

nآسفالت رنگی قرار است ضمن استفاده برای زیبا سازی معابر، به عنوان کف پوش هشدار دهنده در سرعت گیرها و چهار راه‌ها که احتمال بروز تصادفات رانندگی بیشتر است، به جای شبرنگ مورد استفاده قرار گیرد.

n

nاین آسفالت با شماره ۷۱۵۷۹ در شرکت اختراعات و ثبت مالکیت‌های صنعتی ایران به ثبت رسیده است و در نوبت ثبت جهانی  درآمریکا قرار دارد  .

n

مطلب پیشنهادی:   موفقیت محققان ایرانی در تولید شیرین‌کننده طبیعی از گیاه استویا
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!