rnrnrn
از هر ایده خوبی که قابلیت تجاری سازی داشته باشد

از هر ایده خوبی که قابلیت تجاری سازی داشته باشد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



از هر ایده خوبی که قابلیت تجاری سازی داشته باشدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nرئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: هرکجا ایده خوبی با قابلیت تجاری سازی وجود داشته باشد، پارک علم و فناوری از آن ایده حمایت خواهد کرد.

n

nدکتر بهروز بادکو در جمع خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، اظهار داشت: عملکرد اصلی پارک علم و فناوری این است که اگر فردی ایده ای قوی دارد که با فناوری ادغام شده، از این ایده در جهت تجاری سازی حمایت شود تا به تولید و اشتغال پایدار برسد و سود آن در مرحله اول به خود فرد و بعد به کل جامعه برسد.

n

nوی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: از مهمترین ملاک های ارزیابی فعالیت پارک های علم و فناوری، جشنوراه های علم تا عمل است که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود و طی سه سال گذشته پارک علم و فناوری کرمانشاه رتبه های برتر را در این جشنوراه به خود اختصاص داده است.


————————————-

nبه گفته رئیس جهاد دانشگاهی کرمانشاه، پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال اول برگزاری این جشنواره رتبه سوم، سال دوم رتبه دوم و در سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داد.

n

nبادکو با بیان اینکه شرکت هایی که در جشنواره علم تا عمل رتبه کسب کرده اند مورد حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری قرار خواهند گرفت، ادامه داد: به جز حمایت هایی که پارکهای علم و فناوری از این شرکت ها می کنند، معاونت علمی ریاست جمهوی نیز تسهیلات قرض الحسنه ای از 100 تا ۲۵۰ میلیون تومان به این شرکت ها اختصاص خواهد داد.

n

nوی ادامه داد: از شرکت های دانش بنیان کرمانشاه تا کنون هشت شرکت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات دریافت کرده اند.

مطلب پیشنهادی:   بعد از سال‌ها تحقیق و پژوهش مخترع اردبیلی دزد‌گیر ماهواره‌ای ساخت

n

nرئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه در این سال ها ۶۰ تا ۷۰ درصد طرح هایی که از استان کرمانشاه به جشنواره علم تا عمل ارسال شده از پارک علم و فناوری بوده اند، خاطرنشان کرد: مابقی طرح ها از دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و سایر دستگاه ها بوده است.

n

nبادکو تصریح کرد: امسال در چهارمین جشنواره علم تا عمل نیز ۶۰ طرح از استان کرمانشاه ارائه شده است که از این تعداد ۴۰ طرح مربوط به پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان است.

n

nوی افزود: این جشنواره با حضور همه ۳۱ استان کشور ۲۷ تا ۳۰ مهر ماه در تهران برگزار می شود.

n

nرئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه سخنان خود اشاره ای به وضعیت پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان کرمانشاه داشت و یادآوری کرد: از زمان تاسیس پارک علم و فناوری تا کنون ۲۶۲ شرکت  در سه بخش عمده ICT، عمومی و کشاورزی تحت حمایت قرار گرفته اند که از این تعداد ۵۳ شرکت موفق شده و از مجموعه خارج شدند، ۱۸۸ شرکت در مجموعه حضور دارند و ۲۱ شرکت نیز به صورت ناموفق خارج شده اند که البته این آمار خروج ناموفق با آمارهای جهانی هم خوانی دارد.

n

nبادکو با بیان اینکه کرمانشاه یک پارک علم و فناوری دارد، تعداد مراکز رشد استان را نیز هفت مرکز اعلام کرد و افزود: کرمانشاه، سنقر، اسلام آباد غرب، کنگاور، روانسر و سرپل ذهاب شهرستان های دارای مراکز رشد هستند.

n

nوی همچنین از افتتاح صندوق پژوهش و فناوری غرب کشور در استان کرمانشاه و در روز گذشته خبر داد و تاکید کرد: این صندوق با مجوز وزرات علوم تاسیس شده و مانند یک بانک حمایت مالی می کند.

مطلب پیشنهادی:   گجت نمک سنج برای اندازه گیری سطح نمک غذا

n

nبه گفته این مسئول بیش از ۴۰ درصد  اعتبار این صندوق باید از بخش غیر دولتی تامین شود و به این ترتیب ۳۰ درصد از سهم این صندوق مربوط به پارک علم و فناوری، حدود هفت درصد مربوط به استانداری و مابقی از شرکت های نازگل، سیمان غرب، جهان فولاد، روژین تاک و … می باشد.

n

nبادکو سرمایه اولیه این صندوق را یک میلیارد تومان عنوان کرد.

n

nراه اندازی کمیته شرکت های دانش بنیان برای رتبه بندی علمی این شرکت ها، تعیین پارک علم و فناوری کرمانشاه به عنوان کارگزار برای تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان، دریافت مجوز از معاونت علمی و فناوری برای راه اندازی کانون هماهنگی دانش و صنعت قیر طبیعی و آغاز به کار دبیرخانه این کانون و … از دیگر اقامات مهم صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری استان بود که در گذشته در کرمانشاه وجود نداشتند و وی از آنها نام برد.

n

nرئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در خصوص برنامه های در دست اقدام جهاد دانشگاهی هم گفت: ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در زمینی به مساحت بیش از ۱۲۰ هکتار که تملک آن در حال انجام است، ایجاد پارک علمی کودکان، در نظر گرفتن سایت ۵۰ هکتاری برای فعالیت کارگاهی شرکت های دانش بنیان، پیگیری ایجاد کانون دانش و صنعت رب گوجه و نخود، پیگیری تکمیل برج های دوقلو و تهیه ساختمان برای مراکز رشد شهرستان ها، ایجاد آزمایشگاه های تخصصی و … از جمله این برنامه هاست.

n

n بادکو برگزاری جشنواره های نقش پارک ها در توسعه استان را نیز از دیگر برنامه ها عنوان کرد و اظهارداشت: این جشنواره در ادامه جشنواره منطقه ای فناوری زاگرس است که رویکرد داخلی به آن دادیم و تا کنون نیز در دو شهرستان اسلام آباد و کنگاور برگزار شده و به زودی در سنقر و کلیایی هم برگزار می شود.

مطلب پیشنهادی:   تشکر از شما

n

nوی همچنین از برگزاری نشست هم اندیشی چالش های پارک علم و فناوری و مراکز رشد در توسعه منطقه ای و با حضور استان های ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه و همدان طی روزهای 17 و ۱۸ مهر ماه در استان کرمانشاه برگزار می شود.

n

nرئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تنها پارک کشور است که هیچ ساختمان دولتی برای آن در نظر گرفته نشده و در ساختمان هایی که متعلق به سایر دستگاه هاست ساکن شده است، اما این امر را بهانه نکرده و از همین امکانات کم برای حمایت از ایده های همراه با قابلیت تجاری سازی حمایت می کند.

n

nبادکو تاکید کرد: هرکجا ایده خوبی با قابلیت تجاری سازی وجود داشته باشد پارک علم و فناوری از آن ایده حمایت خواهد کرد.

n

nوی در پایان با بیان اینکه طبق چشم انداز ۲۰ ساله باید ۵۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود داشته باشد، ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده است.

n

nبادکو گفت: حدود هزار نفر در بخش های فناوری و شرکت های دانش بنیان استان در حال کار هستند.

n

nرئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در پایان سخنان خود اشاره ای هم به بودجه پارک علم و فناوری استان داشت و خاطرنشان کرد: منابع مالی سال گذشته پارک علم و فناوری شش میلیارد تومان بود که تنها هفت درصد آن تخصیص پیدا کرد.

n

nبه گفته این مسئول امسال نیز شش میلیارد تومان اعتبار برای پارک علم و فناوری استان در نظر گرفته شده که تا امروز تنها نیم درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

n

n

n

nمنبع خبرگزاری ایسنا

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!