rnrnrn
بهبود فضای کسب‌ و کار،تنها راه توسعه اقتصادی کشور

بهبود فضای کسب‌ و کار،تنها راه توسعه اقتصادی کشور

  • کارشناس طرح های توجیهی و کسب و کار
  • |
  • 28 آگوست 2021
  • |
  • بدون دیدگاه



تهران- ایرنا- دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌ سازان کشور گفت: راه توسعه وتعالی اقتصادی کشور از بهبود فضای کسب‌ و کار می‌گذرد که در اظهارات مسوولان عالی‌ رتبه نظام نیز بر آن تاکید شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در نخستین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تغییر رویکرد مداخله‌ای به رویکرد حمایتی، هدایتی، نظارتی در بازارهای سرمایه، ممانعت از تغییر پی‌در پی مقررات برای ایجاد ثبات و تقویت تولید و تجارت، افزایش نقش دولت در تنظیم‌گری و تسهیل‌گری در فضای کسب و کارها، تغییر رویکرد اقتصاد سنتی متمرکز بر منابع و توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری‌های نرم و نوین را از جمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

“آرش محبی‌نژاد” دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور به خبرنگار ایرنا گفت: امروز علاوه بر مشکلات عمومی بین‌المللی که شامل مواردی همچون پاندمی کرونا، کمبود تولید مواد اولیه، میکروچیپ‌ها، ریز تراشه‌ها و به‌طور اخص موارد تحمیلی از سوی جامعه بین‌المللی و استکبار جهانی علیه ایران همچون تحریم‌ها می‌شود، با یک سری مشکلات داخلی مواجهیم که به خودتحریمی یا تحریم داخلی تعبیر می‌شوند.

به گفته این مقام صنفی، تنها راهکار خلاصی از تحریم‌های داخلی بهبود فضای کسب و کار است.

وی تصریح‌کرد: در شرایطی که با مشکلات بین‌المللی و غول‌هایی همچون کرونا، تحریم و کمبود مواد اولیه در سطح جهان مواجه هستیم، دست‌کم حمایت داخلی مجموعه حاکمیت و تسهیل و روان‌کاری کسب و کارها و به‌خصوص تولید را باید شاهد باشیم که همواره در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات مقام‌های ارشد کشور بوده و هست.

مطلب پیشنهادی:   هدف کارآفرینی امید محرومیت زدایی و توسعه روستاهاست

محبی‌نژاد خاطرنشان‌کرد: در این راستا باید یک برنامه منسجم داشته باشیم، علاوه بر آن قوانین و مقررات نیز در جهت بهبود فضای کسب و کار و به‌خصوص قانون تسهیل کسب و کار باشند. اینها در برخی موارد وجود داشته و اجرایی نمی‌شود و در بعضی موارد دیگر نیز که وجود ندارد، باید قوانین و مقررات جدیدی تنظیم و ابلاغ شود.

امروز که دولت، مجلس و قوه قضائیه از هر نظر هم‌سو و یک‌دست هستند.انتظار می‌رود یکپارچگی و اتحاد بیشتری بین قوا وجود داشته باشد و در جهت رونق تولید و افزایش تولید یک حرکت منسجم واقعی انجام شود.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!