rnrnrn
تجاری سازی زیست فناوری درایران باوجود رتبه ۱۵ دنیا رشد نیافته است

تجاری سازی زیست فناوری درایران باوجود رتبه ۱۵ دنیا رشد نیافته است

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تجاری سازی زیست فناوری درایران باوجود رتبه ۱۵ دنیا رشد نیافته استReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکتر مصطفی قانعی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نخستین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه ایران در جهت توسعه تجاری سازی زیست فناوری قدم برداشته است افزود: هدف ستاد توسعه زیست فناوری . . .

n


————————————-

n

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکتر مصطفی قانعی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نخستین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه ایران در جهت توسعه تجاری سازی زیست فناوری قدم برداشته است افزود: هدف ستاد توسعه زیست فناوری این است که بازار سرمایه را به سمت و سویی ببرد که زیست فناوری در زندگی مردم ورود کند.

n

وی بیان کرد: ورود زیست فناوری به زندگی مردم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از استراتژی های ستاد زیست فناوری است، به طوری که اکنون حدود ۲۰۰ نفر از متخصصان کشور با رتبه های برتر کشور در ستاد توسعه زیست فناوری کشور فعالیت می کنند.

n

قانعی اظهارکرد: زیست فناوری به عنوان یکی از مهمترین فناوری های قرن بیست و یکم و یکی از هفت فناوری کلیدی قرن حاضر در توسعه و تامین نیازهای بشر و امنیت بهداشتی ، اققتصادی و غذایی کشور نقش اساسی ایفا کرده و در چند دهه اخیر در سرنوشت اقتصادی- اجتماعی جوامع زمینه ساز تغییرات جدی بوده و خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:   زاهدی تاکید کرد: آموزش دانشجویان متناسب با نیاز صنعتی کشور انجام شود

n

وی گفت: دستیابی به سه درصد از سهم بازار جهانی زیست فناوری در افق چشم انداز سال ۱۴۰۴ یکی از هدف گذاری ها در حوزه علم و فناوری در استاد بالادستی کشور است که این امر با همکاری انجمن های علمی و افراد فرهیخته کشور انجام خواهد شد.

n

قانعی خواستارهمکاری محققان و اساتید با گروه های پژوهشی ، کشاورزی ، تجارت، صنعت و بیوتکنولوژی ، محیط زیست و توسعه نیروی انسانی ستاد توسعه زیست فناوری شد.

n

*** ارایه ۱۱۰ مقاله درنخستین همایش بین المللی بیوتکنولوژی ایران

n

دکترسیروس زینلی دبیرعلمی نخستین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران گفت: هزارو ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۰ درصد از این مقالات با داوری، برای ارایه در این همایش به صورت پوستر و سخنرانی انتخاب شدند.

n

زینلی بیان کرد: در مدت زمان برگزاری این همایش علاوه بر سخنرانی ها، نشست های تخصصی و کارگاه های مختلفی درنظر گرفته شده است.

n

اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران از سوم خرداد ماه سال جاری به مدت سه روز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

n

 

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!