rnrnrn
تست قطار سریع‌السیر مغناطیسی ژاپن با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت + عکس

تست قطار سریع‌السیر مغناطیسی ژاپن با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت + عکس

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تست قطار سریع‌السیر مغناطیسی ژاپن با سرعت 500 کیلومتر در ساعت + عکسReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n n

nقطار سریع‌السیر مغناطیسی ژاپن تست های عمومی را با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت آغاز کرد.

n

n

n

n

n طولانی‌ترین، بزرگترین و سریع‌ترین قطار سریع السیر جهان، در مسیر آزمایش Yamanashi ژاپن، تست های عمومی خود را آغاز کرد.

n

nطول این مسیر آزمایش، که به تازگی تا ۴۲٫۸ کیلومتر ( ۲۶٫۵ مایل) افزایش یافته است، اجازه می دهد تا یک نمونه اولیه از یک قطار سریع السیر، با سرعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت (۳۱۰ مایل در ساعت ) مورد آزمایش قرار گیرد.

n

nشتاب قطار برای رسیدن به حداکثر سرعت، در کم‌تر از ۵ کیلومتر اتفاق می افتد  و با توجه به گزارش روزنامه نگاران ژاپنی که سوار این قطار شده اند، بسیار حرکت نرمی دارد


————————————-

n.

n

nدر خارج قطار، با توجه به اظهارات یک روزنامه نگار ، سر و صدا و موج باد شدیدی در حرکت به راه می افتد.

n

nقطارهای سریع السیر بر روی میدان های مغناطیسی قرار می گیرند. انواع بسیاری از قطارهای سریع السیر وجود دارد، اما در مورد قطار سری L0 ژاپنی، قطار، آهنرباهای مغناطیسی ابررسانایی دارد و سیم پیچ ها در طول مسیر قرار دارند.

n

nبرای شروع، قطار بر روی چرخ های لاستیکی حرکت می کند، اما زمانی که به سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت،(۹۳ مایل در ساعت ) برسد، اثر القاءی میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آهنرباهای ابررسانا، عبوری از مقابل سیم پیچ های مسیر، جریان کافی جهت شناور ماندن قطار، در فاصله ۱۰ سانتی متری از ریل ها را ایجاد می کند.

مطلب پیشنهادی:   اپل و سامسونگ برای حل و فصل مناقشات حق تبت اختراع پای میز مذاکره می‌نشینند

n

n

n

nمزیت اصلی قطار سریع السیر مغناطیسی، به جز زمان شروع به حرکت، استفاده نکردن از چرخ است. چرخ همیشه جزء نگرانی های مهندسین بوده است که علاوه بر پر هزینه بودن به خاطر پارگی و شکستگی، فاصله ترمزگیری و تلفات اصطکاکی بسیار زیادی دارد.

n

nاین قطار با توجه به فقدان کامل اصطکاک، سر و صدای کمتری دارد و برای مسافران روان تر است. عدم استفاده از چرخ همچنین بدان معنی است که سیستم نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری دارد و همچنین می تواند در هر شرایط آب و هوایی به کار رود.

n

nبا وجود این مزایا، هنوز هم روشن نیست قطار سریع السیر به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد، در حالی که هزینه های اجرا به میزان قابل توجهی پایین تر از سیستم های راه آهن معمولی و هزینه نصب و راه اندازی اولیه بسیار گران است.

n

nخط قطار سریع السیر توکیو-اوزاکا ، که برای تکمیل در سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی شده است، بنابر پیش‌بینی‌ها 9 تریلیون ین یا حدود ۹۱ میلیارد دلار، هزینه داشته باشد.

n

n

nمنبع قدس انلاین

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!