rnrnrn
دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی بخاری هوشمند اختراع کرد

دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی بخاری هوشمند اختراع کرد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی بخاری هوشمند اختراع کردReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

nموفقیتی دیگر برای مخترعان جوان

n

nخبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش‌آموز پایه سوم هنرستان اقبال لاهوری یاسوج بخاری هوشمند کم‌مصرف مولد برق اختراع کرد.

n

n

n
————————————-

n

nحمدالله خواهش‌نیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک این موفقیت به جامعه علمی استان اظهار کرد: صادق قنبری دانش‌آموز پایه سوم هنرستان اقبال لاهوری یاسوج با استفاده از یک منبع ذخیره مرکز فرمان و کنترل فن و سیستم سوخت‌رسانی بخاری هوشمند کم‌مصرفی اختراع کرده که ۲۲۰ ولت برق تولید می‌کند.

n

nوی گفت: با روشن شدن بخاری و با استفاده از انرژی گرمایی تولید شده توسط یک ترموکوپل مخصوص طراحی شده، انرژی الکتریکی تولید می‌شود که قابل استفاده در وسایل برقی خانگی است.

n

nوی گفت: در این بخاری با استفاده از یک میکرو کنترولر پس از گرم شدن و افزایش درجه حرارت به طور خودکار درجه تنظیم و دما ثابت نگه داشته می‌شود.

n

nوی گفت: با استفاده از عمل مکش فن و میکرو کنترولر هوای سرد اتاق دریافت و به هوای گرم تبدیل می‌شود که نسبت به دیگر بخاری‌ها در مدت زمان کمتری دمای محیط را به میزان دلخواه می‌رساند.

n

nخواهش‌نیک افزود: تولید برق ۲۲۰ ولت و تأمین برق خانه، تنظیم خودکار بخاری و صرفه‌جویی در نصف زمان لازم برای گرم شدن اتاق نسبت به دیگر بخاری‌ها از مزایای این اختراع است.

n

nاین مسئول افزود: با ارائه این اختراع در پانزدهمین جشنواره علمی دانش‌آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی سال ۹۱ آقای قنبری‌اصل رتبه سوم کشور را کسب کرد.

مطلب پیشنهادی:   ربات مورچه ای امدادگر در تبریز طراحی و ساخته شد

n

nخواهش‌نیک عنوان کرد: در این جشنواره این دانش‌آموز مخترع هم‌استانی توانست در بخش الکترونیک صاحب عنوان کشوری شود و در آئینی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد از این مخترع بسیجی از سوی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور تجلیل شد.

n

nوی افزود: بخاری هوشمند کم‌مصرف مولد برق اختراع آقای صادق قنبری به شماره ۷۳۴۶۵ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!