rnrnrn
شهرک نوآوری مشهد تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

شهرک نوآوری مشهد تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



شهرک نوآوری مشهد تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: پارک علوم و فنون در این فرهنگسرا مدت یک ماه است میزبان حضور علاقه‌مندان بوده اما تلاش می‌شود شهرک نوآوری نیز تا یک ماه آینده راه‌اندازی شود.

n

n
————————————-

n

nبه گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی اکبر عصارنیا اظهار کرد: با بسط و گسترش فیزیکسرای سابق مشهد و تبدیل آن به فرهنگسرای علوم و نجوم بیش از ۳۰ هزار نفر از گروه سنی خردسال تا دانشگاهی از این مکان بازدید کردند.

n

nمدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه فرهنگسرای یاد شده در ضلع غربی بوستان کوهسنگی طبقه بالای چهارسوق هنر از سال گذشته راه‌اندازی شده، گفت: ایجاد شور و نشاط از طریق انجام فعالیت‌های علمی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این سرزمین است همچنین انجام کارهای خلاقانه به واسطه ابزار علمی و افزایش دانایی در مردم نیز مورد توجه است.

n

nوی در ادامه افزود: تربیت و ارائه مدلی برای رشد، خلاقیت، نوآوری، بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری اوقات فراغت از دیگر اهدافی است که در این فرهنگسرا دنبال می‌شود.

n

nمدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه رویکرد نخبه‌پروری از میان کودکان، نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از رویکردهای اصلی در برپایی این فرهنگسرا است، اظهار کرد: شهر مشهد تنها نباید پایتخت معنوی کشور باشد، بلکه با سرمایه‌ها و نیروی انسانی که دارد می‌تواند در زمینه‌های علمی بیش از پیش رشد نماید.

n

nعصارنیا در ارتباط با غرفه‌ها، ایستگاه‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگسرای علوم و نجوم گفت: ایستگاه رصد، غرفه افلاک نما، ایستگاه طراحی و ساخت هواپیماهای دست پرتاپ، بخش طراحی و ساخت موشک‌های آبی، غرفه خلاقیت و نوآوری، ایستگاه نمونه‌سازی سریع، ایستگاه راه رفتن بر روی سیالات و ایستگاه نمایشگاه نجومی از بخش‌های مختلف این فرهنگسرا است.

مطلب پیشنهادی:   علم در پهنه سیاست: حلال مشکلات یا ابزار؟

n

nوی با اشاره به اینکه غرفه راه رفتن بر روی آب یا سیالات پر بازدیدترین غرفه موجود در این فرهنگسرا است، ادامه داد: پارک علوم و فنون در این فرهنگسرا مدت یک ماه است میزبان حضور علاقه مندان بوده اما تلاش می‌شود شهرک نوآوری نیز تا یک ماه آینده راه‌اندازی شود چرا که در زندگی روزمره ایده‌های مختلفی به ذهن آدمی خطور می‌کند که می‌تواند به عنوان وسیله‌ای راه‌گشا و ایده‌ای ابتکاری و بکر مطرح شود.

n

nمدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در ادامه با تاکید بر ارائه آموزش‌هایی که خلاقیت را مبنا قرار داده، خاطرنشان می کند: تلاش می‌شود این آموزش‌ها با هدف پیش بردن مسائل زندگی پایه‌گذاری و تداوم یابد.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!