rnrnrn
صنعتگران از هرز رفتن شایستگی‌های نخبگان جلوگیری کنند

صنعتگران از هرز رفتن شایستگی‌های نخبگان جلوگیری کنند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



صنعتگران از هرز رفتن شایستگی‌های نخبگان جلوگیری کنندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: صنعتگران با ایجاد فضای فعالیت در صنایع خود برای نخبگان از هرز رفتن توانمندی‌ها، ابتکارات و شایستگی‌های نخبگان جلوگیری کنند.

n

n
————————————-

n

nبه گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حبیب زارع در نشست هم‌اندیشی مخترعان و صنعتگران کاشی و سرامیک استان یزد اظهار داشت: صنعتگران بنیاد نخبگان را یک نهاد دولتی نبینند بلکه این نهاد را مجموعه‌ای از نیروهای مبتکر، توانمند و شایسته ببینند که این شایستگی‌های آنها در حال هرز رفتن است.

n

nوی تاکید کرد: مبتکران و نخبگان به ویژه در بخش صنعت باید درهایی که از سوی صنعتگران به سوی آنها باز شده را ببینند و در راستای ارتقای صنایع گام بردارند.

n

nزارع با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۲۰ طرح قابل تجاری‌سازی در استان یزد داریم، افزود: ۴۶ مورد از این طرح‌ها مصوب شده، ۴۵ طرح در دست بررسی است و ۲۵ طرح نیز به بانک‌ها معرفی شده‌اند که این ۲۵ طرح تسهیلات خود را در قالب تفاهم‌نامه بنیاد ملی نخبگان و بانک توسعه تعاون دریافت خواهند کرد.

n

nوی با اشاره به مجموع خدماتی که از سوی نخبگان به صنعتگران قابل ارائه است، خاطرنشان کرد: خدمات فناوری نرم، خدمات مدیریت اتصال فناوری سخت و … از جمله این خدمات است.

n

nزارع تاکید کرد: صنعتگران اجازه دهند تا شرکت‌های دانش‌بنیان با هماهنگی کامل، تورهای بازدید علمی فنی از شرکت‌های تولیدی آنها انجام دهند و نشست‌های مشترک تیم‌های تخصصی با واحدهای R&D آنها برگزار کنند.

n

nوی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم دانش و فناوری را در حوزه صنعت کاشی و سرامیک به کار گیریم و انقلابی در تولید این محصولات ایجاد کنیم و در این مسیر به صنعتگران سرمایه خواهیم گفت که این سرمایه صرفاً سرمایه اقتصادی نیست بلکه سرمایه اجتماعی است.

مطلب پیشنهادی:   آخرین وضعیت اعزام فضانوردایرانی به فضا

n

nزارع تاکید کرد: ما از صنعتگران فضا برای ورود و همکاری با مخترعان و مبتکران می‌خواهیم.

n

nوی ادامه داد: صنعتگران باید در عرضه توانمندی‌های نخبگان به آنها کمک کنند و تلاش کنند تا ارتباط بین جامعه اندیشمند و کارآفرین و ارتباط میان کارآفرینان و اندیشه‌آفرینان به طور مستمر برقرار شود تا موفقیت در عرصه صنعت و چند برابر وضعیت فعلی برسد.

n

nزارع با بیان اینکه این بنیاد هم‌اکنون ۴۲۰ نخبه با ۷۰۰ اختراع را زیر پوشش دارد، افزود: امکان تجاری‌سازی در مورد بسیاری از این اختراعات وجود دارد.

n

nوی تاکید کرد: اگر برای تجاری‌سازی این ایده‌ها و استفاده از آن در صنعت شرایط مهیا شود، انقلابی در صنعت به ویژه صنعت کاشی و سرامیک ایران و استان یزد ایجاد خواهد شد.

n

nرئیس بنیاد نخبگان استان یزد خاطرنشان کرد: این بنیاد تلاش می‌کند تا مسیر ایده تا ثروت را به روشنی برنامه‌ریزی کند و در این راستا ایده‌ها را پرورش داده و ساماندهی می‌کنیم و ورود آنها به مرحله تجاری‌‌سازی در مرحله آخر قرار گرفته است.

n

nوی تصریح کرد: نخبگان و مبتکران ما اندیشه‌های بکر دارند اما اغلب آنها کارآفرینان خوبی نیستند به همین دلیل اگر صنعتگران از ایده‌های آنها حمایت نکرده و در راستای تجاری‌سازی آنها قدم بر ندارند، این ایده‌ها هرز می‌رود.

n

nزارع تاکید کرد: باید نیازهای فناورانه صنایع استان یزد و نقایص صنایع استان را با استفاده از توانمندی‌های نخبگان را شناسایی و رفع کنیم تا از این طریق انقلابی بزرگ در صنایع استان یزد ایجاد شود.

n

nوی خاطرنشان کرد: حرکت در این مسیر مستلزم برنامه‌ریزی برای رفع موانع است و ایجاد حلقه امن بین دو گروه نخبه و صنعتگر می‌تواند تحول آفرین باشد.

مطلب پیشنهادی:   تازه ترین گجتها در نمایشگاه فناوری برلین/ از ساعتهای هوشمند تا تلویزیون98 اینچی

n

nدر این مراسم ایده‌های نخبگان استان یزد در زمینه کاشی و سرامیک تشریح شد.

n

nیزد یکی از قطب‌های تولید کاشی و سرامیک است و سال گذشته نزدیک به ۱۲۰ میلیون دلار صادرات کاشی از استان یزد صورت گرفته که این میزان نسبت به سال قبل از آن افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!