rnrnrn
عدم تجاری‌سازی یافته‌های علمی موجب دلسردی محققین می شود

عدم تجاری‌سازی یافته‌های علمی موجب دلسردی محققین می شود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



عدم تجاری‌سازی یافته‌های علمی موجب دلسردی محققین می شودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

استاد دانشگاه آزاد ورزقان گفت: عدم وجود سازوکارهای مناسب در جهت تجاری سازی یافته‌های علمی موجب دلسردی محققین در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی شده است.

n


————————————-

n

احد جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار آوای ورزقان، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع اساتید و تاکید بر جلوگیری از رکود علمی در دانشگاه‌ها، گفت: سیاست‌های تشویقی برای تولید مقالات بین‌المللی و توسعه دانشگاه‌ها موجب شتاب علمی در سال‌های اخیر بود اما آنچه اکنون با آن مواجهیم کاهش شیب تولید مقالات به دلیل عدم حمایت‌های لازم از سوی دانشگاه‌ها است. از سوی دیگر عدم وجود سازوکارهای مناسب در جهت تجاری سازی یافته‌های علمی موجب دلسردی محققین در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی شده است. همچنین کارشناسان علمی یکی از دلایل کاهش شتاب علمی کشور را عدم تحقق عملی نقشه جامع علمی کشور می‌دانند.

n

 

n

وی افزود: مفهوم پذیرفته شده و به کار رفته امروزی سیاست به مسایل جاری حکومت و جامعه که ماهیت اقتصادی و سیاسی در مفهوم علمی دارند اشاره می‌کند. به گفته رابرت دال «سیاست یکی از حقایق غیر قابل اجتناب زندگی بشر است» و پریکلس یونانی عقیده دارد «آدمی که به کار سیاست نپردازد شایسته صفت شهروند بی آزار نیست بلکه باید او را شهروندی بی خاصیت بدانیم.» وقتی که گفته می‌شود کسی به سیاست علاقه دارد مقصود آن است که او به مسایل جاری کشور مانند مسایل صادرات و واردات مسایل مربوط به کار و کارگر روابط قوه مجریه با قوه مقننه فعالیت‌های احزاب و سازمان‌های سیاسی و بسیاری دیگر از مسایل و فعالیت‌های سیاسی

مطلب پیشنهادی:   نصب دوربین دو قلو بر روی گوشی گلکسی S8 سامسونگ تایید شد !

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!