rnrnrn
نمایش ۷۳۰ اختراع در پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی

نمایش ۷۳۰ اختراع در پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



نمایش 730 اختراع در پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفاییReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nنمایش ۷۳۰ اختراع در پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی

n

n

n

n»دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی از حضور ۷۳۰ اختراع در بخش‌های مختلف نمایشگاه بزرگ تجاری سازی اختراعات و نوآوری‌ها خبر داد.

n


————————————-

nبه گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر آریا الستی در نشست خبری برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی که طی روزهای شانزدهم تا هجدهم بهمن ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت: رویکرد اصلی این جشنواره و نمایشگاه بزرگ، کمک به فرآیند تجاری سازی اختراعات است تا اختراعاتی که به هر نحوی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته‌اند در معرض بازدید عموم قرار بگیرند.

n

n

nوی با بیان این که ۳۳۰ اختراع در بخش داوری جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی حضور خواهند داشت، گفت: در بخش تجاری سازی نیز ۲۶۰ اختراع که در سال گذشته پس از داوری در بنیاد ملی نخبگان موفق به تسهیلات اولیه‌ی بنیاد شده‌اند حضور خواهند داشت.

n

nهمچنین ۸۰ اختراع که در سالهای گذشته با حضور در جشنواره‌های قبلی نوآوری و شکوفایی موفق به تجاری سازی شده‌اند در نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

n

n

nمعاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری وشکوفایی، ۱۲ صندوق مالی و ۱۶ موسسه همیار و مشاور در حوزه‌های تجاری سازی، مشاوره حقوقی و ثبت اختراع و واسطه‌گری در بخش دالان تسهیل کنندگان حضور دارند.

n

n

nبه گفته الستی همچنین ۱۴ نهاد دولتی در بخش نیازمندی‌های دولت در نمایشگاه بزرگ تجاری سازی اختراعات و نوآوری‌ها حضور خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی:   اجراي بين‌المللي كپي‌رايت و ثبت اختراعات مربوط به نرم‌افزار (بخش دوم)

n

n

nوی با بیان این که امسال برای اولین بار پنجمین جشنواره نوآوری وشکوفایی به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: در بخش بین‌الملل جشنواره از ۳۰ کشور ۶۰ مخترع در نمایشگاه حاضر خواهند شد.

n

n

nالستی افزود: از جمله کشورهای حاضر در جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی می‌توان به کره جنوبی، لهستان، آلمان، عراق، کره، چین، برزیل، کرواسی، قبرس، تایلند، روسیه، اوکراین، قرقیزستان، ترکیه و فیلیپین اشاره کرد.

n

n

nوی ادامه داد: همچنین از برخی از نهادهای مهم بین‌المللی در حوزه اختراعات شامل فدراسیون بین‌المللی اتحادیه مخترعان جهان، مرکز بین‌المللی مالکیت فکری (وایپو) و مرکز انتقال فناوری آسیا و اقیانوسیه، نمایندگانی در جشنواره شرکت خواهند کرد.

n

n

nبه گفته الستی سفرای ۳۰ کشور حاضر در نمایشگاه نیز طی دو روز از نمایشگاه اختراعات و تجاری سازی نوآوری‌ها بازدید خواهند کرد.

n

n

nدبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی با بیان این که حدود ۱۵۰ نیاز تکنولوژیک بخش خصوصی در قالب کتابی تهیه و مخترعان حاضر در جشنواره اعطاء خواهد شد، گفت: همچنین کتابچه شناسنامه اختراعات پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی آماده شده که به سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع داده خواهد شد.

n

n

nبه گفته وی از شش هزار نفر از صاحبان سرمایه بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه پنجمین جشنواره بین المللی و نوآوری و شکوفایی جهت مذاکره با مخترعان دعوت شده است.

n

n

nالستی در ادامه از برگزاری پنج کارگاه آموزشی در خصوص مالکیت صنعتی و شش کارگاه آموزشی به زبان انگلیسی در حاشیه‌ی نمایشگاه پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی خبر داد.

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!