rnrnrn
انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستاها/انعقاد ۵۸ تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان

انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستاها/انعقاد ۵۸ تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 24 مه 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستاها/انعقاد ۵۸ تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان

انتقال فناوری به کسب و کارهای روستاها/انعقاد58 تفاهم نامه با شرکتهای دانش بنیان به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان شمالی؛ لازمه توسعه کسب و کار‌های روستایی ورود فنّاوری به این عرصه است در نشست رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی (نوفن) استان  که به همین منظور با حضور شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور برگزار شد برخی اولویت‌های این حوزه مطرح شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی دراین نشست گفت: سال گذشته ۳۰ چالش بخش کشاورزی استان شناسایی شد و از شرکت‌های دانش بنیان، افراد نوآور و خلاق درخواست راهکار شد.
محمد زاده افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان نیز در این رابطه برای رفع مشکلات این حوزه ۵۸ تفاهم نامه منعقد کردند که از مجموع این تعداد ۲۳ تفاهم نامه قابلیت اجرایی را دارد.

وی گفت: از مجموع این طرح‌ها ۱۴ مورد به مرحله اجرایی رسید و اینک ۹ طرح در مرحله دریافت تسهیلات بانکی برای تجاری سازی طرح خود هستند.

به گفته محمد زاده مبارزه بیولوژیکی با آفات از مهمترین این طرح‌ها است که در این خصوص سه و نیم میلیارد تومان نیز قرارداد بسته شد.
سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان نیز در ادامه این نشست بر ورود شرکت‌های دانش بنیان به طرح‌های توسعه روستایی تاکید کرد و گفت: این طرح‌های روستایی توسط صندوق حمایت مالی می‌شوند.

هادی رضازاده افزود: این صندوق در راستای توسعه روستا، ایجاد کسب و کار‌های کوچک و خرد فعالیت می‌کند و ظرفیت لازم در روستا‌ها برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی فراهم است.

مطلب پیشنهادی:   کسب و کارهای جذاب در حوزه کودک

خراسان شمالی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت اسب، انواع گیاهان داروی، کرم ابریشم، تولید محصولات در دیمزار‌ها و سایر موارد دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در راستای ارتقای بهره وری و افزایش تولید فعالیت کنند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!