rnrnrn
کسب و کار های انتخابی ما در حوزه کودک، مهدکودک، شهرمشاغل، شهربازی، هایپر مارکت تخصصی کودک و خانه بازی می باشند.
در ادامه به معرفی اجمالی آنها می پردازیم.
مهد کودک فضایی است برای شناخت استعداد های کودکان، مراقبت، پرورش عاطفی، جسمی، هوشی، رفتاری(اجتماعی) گفتاری و رشد خلاقیت آنان.
ضمنا در این فضا با ایجاد یک محیط بازی محدود سعی می شود
نیاز تحرک کودکان نیز برآورده شود. در اینجا شما با ارائه ی انواع آموزش ها مواجه می شوید؛
مثلا آموزش خمیربازی، اوریگامی، نقاشی، سفالگری، نجاری و … . به تازگی یکی از پر بازده ترین و سودآور ترین آموزش ها در حال رشد است
که به آن مونتسوری گویند که در هر فضایی باشد موجب ارزنده تر شدن آن مجموعه خواهد شد.
با این روش شما می توانید حواس پنجگانه، ریاضی، زندگی واقعی، ایفای نقش، مهارت ها، فرهنگ و … را با محصولاتی ارزنده و چشم نواز در قالب بازی آموزش دهید.
یکی از معضلاتی که این کسب و کار کودک با آن مواجه است این است که درآمد شما با توجه به ظرفیت کلاس ها در یک سطح ثابت باقی خواهند ماند
مگر اینکه در ساعاتی از شبانه روز به صورت ساعتی نیز مراجعه کننده را بپذیرید.
در مورد خانه بازی کودک نکات مثبت زیادی وجود دارد مثل اینکه میزان سرمایه گذاری و متراژ فضا در این کسب و کار کودک روی درآمد شما تاثیر زیادی ندارد
و چیزی که بیشترین اثر را بر بازده کار شما دارد میزان خدمات ارئه شده در خانه بازی کودک شما می باشد.
کسب و کار کودک شما می تواند با یک فضای ۵۰ متری شروع شود
و حتی کمتر و یا با یک فضای ۵۰۰ متری تجهیز شود و حتی بیشتر.
می تواند هنگام شروع از شما سرمایه ی ۱۰ تا ۲۰ میلیونی درگیر کند
و حتی کمتر و یا یک سرمایه ی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی و حتی بیشتر.
می توانید در این مجموعه انواع آموزش ها را برگزار کنید که برای خانواده ها ارزشمند است و نیاز بسیار مهمی برای کودکان خانواده ها
شهربازی نسبت به خانه بازی کودک و مهدکودک احتیاج به فضای بزرگتر و سرمایه بیشتری دارد
و شما از طریق محصولات متنوع خود می توانید درآمد زایی کنید.
یعنی مشتریان شما بابت بازی با هر محصول به صورت جداگانه به شما مبالغی را خواهند پرداخت.
شما هم در یک فضای سرباز و هم در یک فضای سرپوشیده می توانید این کار را شروع کنید.
وسایلی که در این دو فضا قرار خواهند گرفت با یکدیگر متفاوت خواهند بود.
ما در چنین فضایی مجموعه ی خود را به دو قسمت کودک و نوجوان تقسیم می کنیم
با این فرض که نه کودکان حق ورود به فضای بزرگسال را دارند
و نه بالعکس. اگر این اتفاق به بهترین شکل مدیریت شود امنیت در بالاترین حد خود در کسب و کار کودک شما به وجود خواهد آمد.
امنیت جزو مسائلی است که اگر در فضایی وجود داشته باشد روز به روز به تعداد مشتریان وفادار شما افزوده خواهد شد.
در این فضا کودکان با تجهیزات مربوط به خود مواجه می شوند. محصولاتی مانند؛
-سرسره های بادی
-پلی گراند
-مری گراند
-سازه های پارکی
-پیست رالی کودکان
-میز و صندلی و تاب وسرسره
-ایرهاکی و هندیکس کودکان
– فوتبال دستی و …
این کسب و کار کودک به فضای بزرگتری احتیاج دارد و اگر شما فضای بزرگی دارید
ولی سرمایه ی زیادی برای خرید وسایل شهربازی ندارید
باید به شما این نوید را بدهیم که با یکی از ارزشمند ترین کسب و کار های حوزه ی کودک مواجه هستید.
در زیر یک نمونه از فضای ۱۵۰۰ متری که قابلیت ایجاد چنین کسب و کاری را دارد را می بیند.
شما در اینجا می توانید با آموزش مشاغل به صورت واقعی و با تجهیزات کاملا طبیعی این کار را شروع کنید.
شما با ایجاد یک فضای آتش نشانی واقعی یا اداره ی پلیس واقعی و … کودکان را با آموزش های جذابی حین بازی رو به رو می کنید.
در اینجا نکته ی حائز اهمیت این است که سناریوی موجود در این فضا اهمیت بالایی دارد
مثلا هر یک از کودکان در ابتدا پولی دارند که با استفاده از آن پول باید در آنجا به بازی بپردازند
و اگر پولشان تمام شد باید درآمد زایی کنند و به قول معروف پول در بیاورند.
این چنین فضایی در ایران بسیار کم ولی در جهان بسیار زیاد است
و می تواند به حد زیادی به خاص شدن کسب و کار کودک شما کمک بکند.
شبکه کودک یکی از شبکههای تلویزیونی دولتی کشور ایران است که در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مدیریت میشود.
هماکنون کانال پویا و کانال نهال تلویزیون ایران، توسط شبکه کودک مدیریت میشوند.
برنامههای ویژه خردسالان زیر ۶ سال، در قالب کانال پویا هر روز از ساعت ۰۸:۰۰ صبح آغاز و در ساعت ۱۴:۰۰ به پایان میرسد.
براساس سیاستهای اعلام شده از سوی شبکه کودک، ۸۰ درصد برنامههای کانال پویا، انیمیشن و ۲۰ درصد آن، لایواکشن (Live Action) است.
همچنین ۵۰ درصد برنامهها، ساخت ایران و نیم دیگر، ساخت کشورهای دیگر میباشد.
برنامههای این کانال، بهطور میانگین ۷ دقیقهای هستند.
نخستین مجری کانال پویا در دوره جدید، گیتی خامنه بود. او اولین مجری زن برنامههای خردسالان از سال ۱۳۵۷ به بعد بود.
شبکه نهال
شبکه نهال در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ آغاز بهکار کرد. و پخش اصلی کانال نهال از سی فروردین ۱۳۹۵ آغاز شد.
برنامههای ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ سال، در قالب شبکه نهال هر روز از ساعت ۱۴ آغاز و در ساعت ۲۲ به پایان میرسد
در ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، پخش تصویر این کانال از ابعاد ۴:۳ به ۱۶:۹ ارتقا یافت.
براساس سیاستهای اعلام شده از سوی شبکه کودک، ۶۰ درصد برنامههای کانال نهال، انیمیشن و ۴۰ درصد آن، لایواکشن (Live Action) است.
همچنین ۵۰ درصد برنامهها، ساخت ایران و نیمی دیگر از آن ساخت کشورهای دیگر است.
برنامههای این کانال، بهطور میانگین ۱۲ دقیقهای هستند
سینمای کودک روزهای پرفراز و نشیبی را در تاریخ سینمای ایران سپری کرده است.
روزگاری فیلمهای کودک یکی از مهمترین فیلمهای روی پرده بودند و جایگاههای قابل توجهی نیز در جدول فروش کسب میکردند.
آثاری که در عین جذب کودکان، خانوادههای آنان را نیز برای به سینما رفتن تشویق میکرد
و سینمای خانواده موجب رشد سینمای بزرگسالان نیز میشد.
سینمای کودک میتواند با اتکا به اسطورههای ایرانی، شخصیتهای ماندگار ملی فرهنگ ایرانی را پیش روی بچهها قرار دهد؛
کاری که انیمیشنهای «فیلشاه»، «لوپتو»، «پسر دلفینی» و «بچه زرنگ» توانستند در آن موفق شوند
جهت کسب اطلاعات بیشتر:
اختراعاتی که نمی دانستید به دست زنان انجام شدند